نیکوکاری در زمانه کرونایی (16)؛ مددرسان کوچک اما کمک‌های بزرگ

توسطفرشته فرهنگ

اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۹, ۱۴۰۲

 آسیه قاسمی یک ماه قبل کانال یوتیوب توی میدیا (Toy Media) را راه‌اندازی کرده است. او با راه اندازی این کانال خواسته تا با تیم 6 نفری‌اش واسطه‌ای بین خیرین و نیازمندان باشد.

در سلسله گزارش‌های نیکوکاری در زمانه کرونایی این بار آسیه قاسمی با 5 نفر دوستانش تلاش دارد تا با به تصویر کشیدن زندگی نیازمندان، خیرین و کمک کننده‌های خارج و داخل را برای کمک به نیازمندان دعوت نماید که در این امر موفق هم بوده است.

کمک به خانواده‌ها

در این مدت کم او توانسته به 10 خانواده کمک‌ کند. توزیع موادغذایی یا پول نقد از جمله کمک‌هایی بوده که او انجام داده‌است.

این تیم با شناسایی نیازمندان و جستجوی خانه به خانه سعی می‌کند مستحق‌ترین افراد را پیدا کرده و به آنان کمک‌رسانی کنند.

مردم و خیرین از این کار آنها استقبال گرمی کرده‌ و برای کمک به نیازمندان از هیچ چیز دریغ نکرده‌اند.

آسیه قاسمی ایجاد کننده این کانال به خبرنامه گفت: “ما از خارج و داخل کشور افرادی داشتیم که برای کمک به نیازمندان اقدام کرده‌اند، حتی یکی از مخاطبین ما پس از نشر ویدیو از وضعیت زندگی یک خانواده نیازمند تنها پول خود را که 950 افغانی می‌شد از ایران برای ما فرستاد تا به آن خانواده تحویل بدهیم.”

به همین ترتیب این تیم تا کنون بیش از 100 هزار افغانی جمع آوری کرده‌اند. تیم کانال “توی” به جز 10 خانواده، 25 فامیل دیگر را در لیست خود دارند که سعی می‌کنند برای آنان نیز کمک جمع آوری کنند.

کمک‌ها به یک خانواده نیازمند همیشه متفاوت است، پس از نشر گزارش وضعیت زندگی یک فامیل نیازمند توسط کانال “توی” امکان کمک چندین نفر به آن خانواده وجود دارد.

خانم قاسمی افزود: “در یک مورد زمانی که ما به یک خانواده 3 هزار افغانی کمک کردیم و ویدیوی زندگی آنها نشر شد، چندین فرد دیگر نیز به آنان کمک مالی کردند که ما باز هم برای آنان موادغذایی خریداری کردیم و تا 8 هزار افغانی نیز پول نقد به آنان دادیم.”

توزیع افطاری برای نیازمندان

این گروه کوچک مددرسان در کنار کمک به خانواده‌های نیازمند، توانسته‌اند یک دوره نیز به 120 فرد دستفروش، خانم‌های بی بضاعت در خیابان افطاری توزیع کنند.

این تیم روز سه شنبه نیز به 250 فرد افطاری توزیع می‌کنند.

آن‌ها در دوره قبلی با صرف ۲۵هزار افغانی، به دستفروشان، کارگران و زنان غذای آماده، شامل برنج و گوشت توزیع کردند اما در این دوره جدید تصمیم گرفته‌اند بولانی توزیع کنند.

آسیه قاسمی گفت: “در این دور افطاری می‌خواهیم با 3 بولانی پز صحبت کنیم تا بولانی ها را پخته و در بدل آن دستمزد خود را بگیرند تا هم ما بتوانیم افطاری خود را توزیع کنیم و هم آنان در این شرایط پولی به دست آورند.”

این افطاری آنان شامل 4 بولانی، یک بوتل آب، یک پنیر و 6 خرما برای هر فرد است که هزینه آن 12 هزار و 900 افغانی می‌شود.

این تیم به خبرنامه می‌گویند که این کمک‌ها تا زمانی که خیرین کمک رسانی کنند ادامه خواهد داشت و به ماه رمضان و قرنطین شهر وابسته نیست. آنها همچنان تصمیم دارند تا در آینده برای نیازمندان ایجاد شغل کنند تا هر کسی خودش مصارف و هزینه‌های زندگیش را به دست آورد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *