جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

صالح: حمله بر مراسم جنازه در ننگرهار کار طالبان بوده است!

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

با وجود رد مکرر طالبان، امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری می گوید که حمله انتحاری هفته گذشته بر یک مراسم تشییع جنازه در ولسوالی خیوه ولایت ننگرهار، کار گروه طالبان است.

امرالله صالح که امروز یک شنبه (28ثور) برای همدردی با خانواده‌های قربانیان و بررسی حمله انتحاری روز سه‌شنبه هفته گذشته به ننگرهار رفته است، گفته است: “بعضی خارجی‌ها ابهام وارد می‌کنند و به ذهن ما وسوسه ایجاد می‌کنند که این حمله کار فلان گروه است و کار فلان گروه نیست، اگر شما اعتراف‌های اسلم فاروقی و ابوعمر (رهبران داعش که اخیرا از سوی امنیت ملی بازدشت شدند) را بشنوید، سوالی برای شما باقی نمی‌ماند که داعش کیست و طالب کیست!”

او با بیان این‌که اظهارات درباره این‌که دست چه کسانی در این حمله‌ها دخیل است و دست چه کسانی نیست، می‌تواند برای مردم قابل پذیرش باشد، افزود: “ما می فهمیم دشمن ما کیست و از سوی کی حمایت می‌شود.”

amrullah saleh

معاون رییس جمهور خاطرنشان کرد که رویداد ننگرهار به صورت دقیق بررسی می شود و پس از بررسی، جزییات آن با مردم شریک ساخته می شود.

صالح تاکید کرد که با کشته شدگان و زخمیان این حمله انتحاری همانند کشته شده ها و زخمیان نیروهای امنیتی برخورد می شود  و نیز به خانواده‌های قربانیان کمک خواهد شد.

این در حالی است که روز سه شنبه هفته گذشته یک حمله انتحاری بر مراسم تشیع جنازه یک فرمانده پولیس محلی در ولسوالی شیوه ننگرهار، بیش از 50 کشته و بیش از 100 زخمی برجای گذاشت.

داعش مسوولیت این رویداد را به عهده گرفت.

به تعقیب این حمله و حمله مهاجمان مسلح بر شفاخانه دشت برچی، زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان این حملات را کار طالبان نه، بلکه کار داعش خواند که با واکنش های حکومت افغانستان نیز روبرو شد.

روز گذشته سخنگوی شورای امنیت نیز با تاکید بر این که این حملات کار گروه طالبان بوده است، از متحدین افغانستان خواست به طالبان برائت ندهند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان