جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

هشدار CDC درباره سندروم ناشناخته مرتبط با کووید-۱۹ در کودکان

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

 سی‌ان‌ان– مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC) در روز پنجشنبه برای هزاران پزشک در سراسر این کشور یک توصیه بهداشتی را صادر کردند و از آنها خواستند که تحقیق بیشتری روی یک سندرم جدید نگران‌کننده که ممکن است با عفونت کووید-۱۹ مرتبط باشد، صورت بدهند.

این سندرم که MIS-C نامیده می‌شود، در کودکان سراسر اروپا و حداقل در 18 ایالت به علاوه واشنگتن دی‌سی دیده شد‌ه‌است.

پزشکان انگلستان اولین بار در ماه اپریل به پزشکان دیگر در مورد این سندرم ناشناخته هشدار دادند. از آن زمان پزشکان سایر کشورها، از جمله ایتالیا و فرانسه، موارد مشابه را گزارش کرده‌اند.

داکتر جفری برنز از بیمارستان کودکان و دانشکده پزشکی هاروارد در بوستون می‌گوید: “از حدود چهار یا پنج هفته پیش، در اروپا پزشکان سعی داشتند سندروم ناشناخته‌ای را که مانند شوک سمی به نظر می‌رسید، توصیف کنند. اوایل تعداد مبتلایان پایین بود و بعد افزایش یافت.”

در ابتدا اعتقاد بر این بود که این کودکان مبتلا به کاوازاکی هستند، یک بیماری نادر و التهابی که معمولاً شریان‌های اصلی و قلب را درگیر می‌کند. اما موارد ابتلا به حدی زیاد شد که بعید بود کاوازاکی باشد و پزشکان اتفاق نظر داشتند که این یک سندرم التهابی متفاوت است. تست کووید-۱۹ در بسیاری از کودکان، اما نه در همه آنها، مثبت درآمد.

برنز می‌گوید، این بیماری به ندرت کشنده است و بیشتر کودکان بهبود می‌یابند.

در توصیه منتشر شده از CDC آمده‌است،”در ماه مارچ و اپریل، موارد کووید-۱۹ به سرعت در شهر نیویورک و ایالت نیویورک افزایش یافته. اوایل ماه می، اداره بهداشت و سلامت روان نیویورک گزارش‌هایی از کودکان مبتلا به سندرم التهابی را دریافت کرد.”

CDC گفته‌است که هنوز در حال جمع‌آوری اطلاعات در مورد موارد مبتلا به این سندروم ناشناخته است.

” در حال حاضر اطلاعات محدودی در مورد عوامل خطر، پاتوژن‌ها، دوره بالینی و درمان MIS-C در دسترس است. CDC از ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی خواسته است كه موارد مشكوك را به مقامات بهداشت عمومی گزارش دهند تا بتوانند این اختلال تازه شناخته شده در كودكان را به گونه بهتری شناسایی کنند. “

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان