جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

۷ مواد خوراکی حاوی ویتامین دی

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

 ویتامین دی تنها ماده مغذی است که از طریق نور خورشید به دست می‌آوریم. اما اگر فکر می‌کنید نور خورشید را به میزان کافی دریافت نمی‌کنید، می‌توانید مواد خوراکی حاوی ویتامین دی را مصرف کنید.

۱. سالمون

سالمون منبع غنی ویتامین دی است. براساس داده‌های بانک اطلاعات مواد غذایی وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA)، یک وعده ۱۰۰ گرمی سالمون ۵۲۶ واحد بین‌المللی ویتامین دی یا ۶۶٪ از نیاز روزانه را تامین می‌کند.

۲. ساردین و شاه‌ماهی

شاه‌ماهی یکی از بهترین منابع ویتامین دی است. یک وعده ۱۰۰ گرمی از این ماهی ۲۷٪ از نیاز روزانه بدن را به ویتامین دی تامین می‌کند.

ساردین کنسروی هم منبع دیگری از ویتامین دی است به این ترتیب که یک وعده از آن ۲۲٪ از نیازتان را به ویتامین دی تامین می‌کند.

۳. روغن کبد ماهی از مواد خوراکی حاوی ویتامین دی است

این مکمل منبع فوق‌العاده ویتامین دی است به این ترتیب که هر قاشق چایخوری آن ۵۶٪ از نیاز روزانه‌تان را تامین می‌کند.

۴. سمارق (قارچ)

سمارق یا قارچ تنها منبع گیاهی ویتامین دی است زیرا این گیاه هم مانند انسان در مواجهه با نور خورشید ویتامین دی تولید می‌کند. این ماده خوراکی ویتامین D2 تولید می‌کند و در افزایش سطح ویتامین دی در بدن موثر است. یک وعده ۱۰۰ گرمی از برخی گونه‌های قارچ حتی تا سه برابر ویتامین دی روزانه را تامین می‌کنند.

۵. زرده تخم مرغ

زرده تخم مرغ از غذاهای حاوی ویتامین دی است به خصوص اگر تخم مرغ وطنی باشد. به عنوان مثال دو زرده تخم مرغ حدودا ۱۵ درصد از نیاز روزانه ما را به این ویتامین تامین می‌کند.

۶. مواد غذایی غنی‌شده

تولیدکنندگان معمولا ویتامین دی را به مواد غذایی تولیدی‌شان اضافه می‌کنند. برخی از غذاهای غنی‌شده که ویتامین دی و سایر مواد مغذی را دارند عبارتند از شیر گاو و غلات صبحانه.

۷. ماهی تن

۱۰۰ گرم کنسرو ماهی تن حدود ۲۶۸ واحد بین‌المللی ویتامین دی دارد و حدود ۳۴٪ از نیاز روزانه را تامین می‌کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان