جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

نیکوکاری در زمانه کرونایی (15)؛ مینا نیکزاد و میرویس فیروزی، اهدای مخارج مراسم عروسی برای نیازمندان کابلی

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

این بار در سلسله گزارش‌ها از نیکوکاری، مینا نیکزاد و میرویس فیروزی توانسته‌اند سهمی در یاری نیازمندان داشته باشند.

این زوج از ولایت بغلان با تصمیم کمک به نیازمندان، مراسم ازدواج خود را ساده برگزار کرده و مصارف آن را به نیازمندان اختصاص داده‌اند.

کمک به 50 خانواده

چند ماه قبل مینا نیکزاد با میرویس فیروزی نامزد شده و تصمیم می‌گیرند زمان ازدواج به جای جشن مجلل و بزرگ دست به کار خیری بزنند که هم خودشان خوشحال و راضی باشند و هم کمکی به اطرافیانشان کرده‌ باشند.

اما این زوج جوان از سوی فامیل خود غافلگیر می‌شوند، خانواده آن‌ها پیش دستی کرده و چنین پشنهادی را به خانم نیکزاد و آقا فیروزی می‌دهند. این دو نیز که از ابتدا چنین تصمیمی داشته‌اند با کمال میل پذیرفته و دست به کار می‌شوند.

کرونا در افغانستان
مینا نیکزاد و میرویس فیروزی زوجی از ولایت بغلان با تصمیم کمک به نیازمندان، مراسم ازدواج خود را ساده برگزار کرده و مصارف آن را به نیازمندان اختصاص داده‌اند.

مینا نیکزاد در صحبت با خبرنامه گفت: “اعضای خانواده گفتند که حالا در این ماه رمضان و در این شرایط بحرانی که کسی نمی‌تواند در مراسم و جشن شرکت کند چه بهتر که این مصارف خرج چند خانواده نیازمند شود. همین باعث شد تا به توافق همه این کمک هرچند کوچک را به نیازمندان توزیع کنیم.”

تلاش برای همدردی و همیاری  

خانواده پدری مینا نیکزاد بزرگ قوم است و بسیاری از افراد به خصوص نیازمندان را می‌شناسد. به این ترتیب او لیستی از نیازمندان را آماده می‌کند که در بین آن بیشتر زنان بیوه و کسانی هستند که توانایی کار کردن ندارند.

این زوج مبلغ 100 هزار افغانی را برای کمک به 50 خانواده اختصاص داده و با خرید 150 بوجی آرد آن را بین خانواده‌ها تقسیم کرده‌اند.

این دو که از ولایت بغلان هستند، تجربه کمک مالی به نیازمندان را ندارند اما در برنامه‌های رضاکارانه و بخش های اجتماعی همکاری های زیادی داشته‌اند.

خانم نیکزاد گفت: “ما هر دو حس خوب داریم که باعث شده‌ایم حداقل برای مدتی دغدغه یک خانواده را کمتر کنیم و سعی می‌کنم بیشتر از گذشته و به اندازه توانایی خود به نیازمندان کمک کنیم.”

جهت مطالعه مقاله ها و اخبار سبک زندگی اینجا را ببینید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان