سم زدایی کل بدن؛ ۷ شیوه که جان دوباره ای به بدن تان بدهید

توسطتحریریه خبرنامه

اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۹ به روز رسانی : اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۹ , ,

سم زدایی کل بدن معمولا به معنای دنبال کردن رژیم غذایی خاص یا استفاده از محصولاتی برای دفع سموم بدن و بهبود اوضاع تندرستی است. بدن، خود توانایی دفع سموم را دارد اما با برخی راهکارها می‌توان این روند را تسریع کرد.

در این نوشتار با چند راهکار جهت سم زدایی بدن آشنا خواهیم‌شد.

۱. روی خواب‌تان تمرکز کنید

خواب با کیفیت و کافی به مغز کمک می‌کند تا خود را مجددا شارژ و سمومی  را که در طول روز جمع شده‌اند، دفع کند.

۲. برای سم زدایی بدن آب بیشتری بنوشید

ما از طریق تعریق یا ادرار محصولات جانبی عملکرد سلول‌ها را از بدن دفع می‌کنیم. بنابراین هیدراته بودن بدن برای سم‌زدایی اهمیت زیادی دارد.

۳. مصرف قند و مواد غذایی فرآوری‌شده را کاهش بدهید

به نظر می‌رسد که این دو، عامل بسیاری از بیماری‌های امروز هستند. مصرف زیاد قند و غذاهای فرآوری‌شده اختلالاتی مثل چاقی یا دیابت در بدن ایجاد می‌کند که روی توانایی سم زدایی طبیعی بدن تاثیر منفی می‌گذارند. با کاهش مصرف این مواد، روند سم زدایی بدن بهبود می‌یابد.

۴. مواد غذایی سرشار از آنتی‌اکسیدان بخورید

خوردن مواد غذایی حاوی آنتی‌اکسیدان می‌تواند آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد و متعاقبا بروز برخی بیماری‌ها را که تاثیر منفی روی سم زدایی بدن دارند، کاهش دهد. برخی از خوراکی‌های حاوی آنتی‌اکسیدان عبارتند از: چای سبز، قهوه، سبزیجات، شکلات، مغزیات، میوه‌ها و توت‌ها.

۵. غذاهای حاوی پروبیوتیک بخورید

خوردن غذاهای حاوی پروبیوتیک، ‌روده و سیستم گوارش را که نقش مهمی در سم زدایی بدن دارند، سالم نگه می‌دارد. برخی از خوراکی‌های حاوی پروبیوتیک عبارتند از ماست، بادمجان رومی، مارچوبه، موز، پیاز و سیر.

۶. برای سم زدایی بدن مصرف نمک‌تان را کاهش بدهید

برای برخی آدم‌ها سم زدایی یعنی حذف نمک اضافی! مصرف نمک زیاد باعث می‌شود که بدن دچار حبس مایعات شود به خصوص اگر آب زیادی مصرف نکنید. این روند هم مانع دفع سموم از طریق ادرار می‌شود و هم در بدن تورم ایجاد می‌کند.

۷. فعالیت بدنی بیشتری داشته باشید

ورزش منظم با عمر طولانی و کاهش ریسک بیماری‌ها از جمله دیابت نوع ۲، بیماری قلبی و بسیاری دیگر مرتبط است. انجام تمرینات ورزشی التهاب بدن را کاهش می‌دهد و سبب عملکرد درست سیستم سم زدایی می‌شود.

جهت مطالعه مقاله ها و اخبار سبک زندگی اینجا را ببینید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.6 / 5. تعداد آرا: 5

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *