جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

دانشمندان، نگران جهش های کرونا ویروس

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

دانشمندان شواهدی در مورد جهش در برخی از گونه‌های کرونا ویروس پیدا کرده‌اند که ممکن است به گسترش این پاتوژن کمک کند.

تجزیه و تحلیل بیش از 5300 ژنوم کرونا ویروس از 62 کشور جهان نشان می‌دهد که هرچند این ویروس نسبتاً پایدار است، اما جهش‌هایی داشته‌است، از جمله دو تغییر ژنتیکی که باعث تغییر “پروتئین اسپایک” حیاتی می‌شود که این ویروس برای آلوده‌سازی سلول‌های انسانی استفاده می‌کند.

محققان دانشکده بهداشت و پزشکی گرمسیری لندن تأکید می‌کنند که مشخص نیست جهش‌ها چگونه بر ویروس تأثیر می‌گذارند، اما از آنجایی که این تغییرات به طور مستقل در کشورهای مختلف به وجود آمده‌اند، ممکن است به گسترش راحت‌تر ویروس کمک کنند.

جهش‌های اسپایک در حال حاضر نادر هستند اما مارتین هیبرد، استاد بیماری‌های عفونی در حال ظهور و نویسنده ارشد این مطالعه، گفت ظهور آنها نیاز به نظارت جهانی روی ویروس را برجسته می‌کند تا تغییرات لازم به سرعت انجام شود.

هیبرد ادامه می‌دهد: ” محققان در حال تولید واکسین و سایر روش‌های درمانی علیه این پروتئین اسپایک هستند زیرا به نظر می‌رسد هدف خوبی باشد. اما باید مراقب باشیم که هیچ جهشی این رویکردها را باطل نمی‌کند.”

مطالعات مربوط به ویروس در روزهای اولیه نشان داد که شکل پروتئین اسپایک آن باعث می‌شود تا به سلول‌های انسانی با کارایی بیشتری در مقایسه با سارس متصل شود. این تفاوت ممکن است به جدیدترین کرونا ویروس‌ها کمک کند تا افراد بیشتری را آلوده کرده و به سرعت در سراسر جهان گسترش بیابند.

حال، دانشمندان نگران هستند که جهش‌های گسترده‌تری در پروتئین اسپایک ایجاد شود. پروتئین اسپایک هدف اصلی واکسین‌های در دست تولید در سراسر جهان است و اگر بیش از حد تغییر کند ممکن است این واکسین‌ها دیگر اثری نداشته باشند. سایر روش‌های درمانی بالقوه مانند آنتی‌بادی‌های مصنوعی نیز می‌توانند تاثیر کمتری داشته باشند.

هیبرد گفت: “این یک هشدار اولیه است. حتی اگر این جهش‌ها برای واکسین‌ها مهم نباشند، جهش‌های دیگری ممکن است رخ بدهند و ما باید همچنان به نظارت خود ادامه بدهیم. به این ترتیب با واکسینی که فقط علیه برخی از سویه‌ها موثر است گرفتار نمی‌شویم.”

جهت مطالعه مقاله ها و اخبار سبک زندگی اینجا را ببینید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان