به خشونت کشیده شدن تجمع اعتراضی باشند‌گان ولایت غور؛ 24 تن کشته و زخمی شدند

توسطروایت زنده

اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۹ به روز رسانی : اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۹ , , ,

مسوولان محلی در ولایت غور تایید می‌کنند که تجمع اعتراضی باشند‌گان این ولایت به خشونت کشیده شده است. به گفته معاون والی غور، بر اساس آمار ابتدایی، 24 تن از معترضین و نیروهای امنیتی در نتیجه درگیری کشته و زخمی شده‌اند.

حبیب‌الله رادمنش، معاون والی غور در صحبت با خبرنامه گفت که امروز(شنبه، ۲۰ثور) نزدیک به یک هزار تن از باشند‌گان این ولایت در مقابل دروازه ساختمان مقام ولایت دست به اعتراض زدند؛ اما شماری از افراد استفاده جو در میان آنان قرار گرفته که با سلاح گرم و پرتاب سنگ و چوب با پولیس درگیر شدند.

خبرنامه
به خشونت کشیده شدن تجمع اعتراضی باشند‌گان ولایت غور

او در مورد تلفات معترضین گفت: گفته می‌شود 2 تن کشته شده و ۱۰ تن دیگر زخمی شده‌اند، اما جزییات دقیق‌اش هنوز معلوم نیست؛  گواهان رویداد جان باختن 4 تن و زخمی شدن ۱۲ تن را تایید کرده‌اند.

معاون والی غور همچنان گفت که در این درگیری‌ها 2 سرباز پولیس نیز کشته شده و ۱۰ تن دیگرشان زخمی شده‌اند.

او تصریح کرد که در یک گوشه شهر، یک موسسه خارجی فقط برای یک هزار فامیل کمک توزیع می کرد؛ اما کسانی که شامل آن لیست نبودند، از همان جا به شکل اعتراضی حرکت کردند و به دروازه ولایت آمدند. در دروازه ولایت، ریاست محکمه، معارف و قطعه عملیاتی پولیس موقعیت دارد که مانع ورود معترضین شدند و سرانجام اعتراض آن‌ها به خشونت کشیده شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *