اعتراض خونین؛ هیئت حقیقت یاب به ولایت غور می رود

توسطروایت زنده

اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۹ به روز رسانی : اسفند ۸, ۱۴۰۲

پس از درگیری معترضان و نیروهای امنیتی در ولایت غور، وزارت داخله می گوید که هیئت حقیقت‌یاب از مرکز برای بررسی این رویداد به این ولایت می رود.

 طارق آرین، سخنگوی وزارت داخله امروز شنبه(20ثور) با بیان این خبر گفته است: “امروز جمعی از شهروندان شریف غور به منظور تسریع روند کمک‌رسانی به خانواده‌های بی‌بضاعت و دریافت به موقع کمک‌ها در ایام قرنطین، در مقابل ساختمان مقام ولایت غور دست به تجمع زدند، در این جریان تعدادی از فراد مسلح غیرمسوول که در میان مردم جای گرفته بودند، ‏بالای تاسیسات دولتی و نیروهای امنیتی حمله کردند.”

خبرنامه
پس از درگیری معترضان و نیروهای امنیتی در ولایت غور، وزارت داخله می گوید که هیئت حقیقت‌یاب از مرکز برای بررسی این رویداد به این ولایت می رود

آرین افزوده که نیروهای پولیس در جریان این اعتراضات مجبور شده‌اند به خاطر برقراری نظم‌عامه از تیراندازی هوایی استفاده کند.

سخنگوی وزارت داخله تاکید کرده که در نتیجه تیراندازی افراد مسلح غیرمسوول بر نیروهای امنیتی، 2 پولیس کشته و 10 تن زخمی شده اند. در این جریان همچنین، چهار ‌تن از معترضین به شمول یک خبرنگار محلی نیز کشته و 9 تن زخمی شده اند.

به گقته آرین، این تجمع با بخش‌های امنیتی از قبل هماهنگ نشده بوده، اما وزارت داخله هیئت حقیقت‌یابی را از مرکز برای بررسی این موضوع به ولایت غور می فرستد.

پیش از این معاون والی غور در صحبت با خبرنامه کشته شدن 2 معترض و 2 نیروی پولیس و همچنین زخمی شدن 10 معترض و 10 نیروی امنیتی را تایید کرده بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *