۷ کار شگفت آوری که ارگان های بدن انجام می دهند

توسط

اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۹ به روز رسانی : اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۹ , ,

برخی از قسمت‌های بدن ما توانایی‌های خاصی دارند که شاید تا به حال به گوش‌تان نخورده‌است.

۱. کبد می‌تواند خود را بازسازی کند

توانایی بدن ما به ترمیم خودش واقعا خارق‌العاده‌ است اما احیاء بافت از دست‌رفته از عهده بدن برنمی‌آید. هرچند، از این نظر کبد با باقی قسمت‌های بدن متفاوت است و می‌تواند به طور کامل خود را بازسازی کند.

۲. پوست می‌تواند بو را حس کند

محققان یک مطالعه، متوجه شدند که حالت تقسیم سلولی پوست با قرار گرفتن در معرض بوی چوب صندل تحریک می‌شود. به عبارت ساده‌تر، برخی رایحه‌ها می‌توانند به پوست سیگنال بدهند که ترمیم خود را شروع کند. در حال حاضر تحقیقات زیادی روی تاثیر بو بر بدن در حال انجام است.

۳. چشم‌ها توانایی درک طعم را دارند

تحقیقات نشان داده‌اند که چشم‌های انسان در تشخیص طعم خیلی خوب عمل می‌کنند. در یک مطالعه، به شرکت‌کنندگان دو لیوان نشان دادند که یکی حاوی نوشیدنی بود و دیگری مایعی داشت که فقط با استفاده از رنگ بدون بو، قرمز شده بود. شرکت‌کنندگان به درستی متوجه شدند که کدام یک حاوی نوشیدنی است.

۴. مغز می‌تواند زمان را دستکاری کند

مطابق با علم، مغز ما می‌تواند نقش عظیمی در شیوه درکی که از زمان داریم، ‌داشته باشد. به این دلیل ساده که ساعت درونی‌مان متفاوت با زمان واقعی است و توسط بخش‌های مختلف مغز کنترل می‌شود.

 متوجه شده‌اید که با بالا رفتن سن‌تان زمان هم زودتر می‌گذرد؟ این فقط در سر شما نیست! مطالعات نشان می‌دهند که ساعت درونی ما با بالا رفتن سن‌مان کند می‌شود و به این ترتیب، به نظر می‌رسد که همه چیزهای بیرونی سریع‌تر رخ می‌دهند.

۵. اسپرم می‌تواند تخمک را بو کند

بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند که اسپرم مردها گیرنده‌های بویایی شبیه به آنچه در بینی است دارند و طوری طراحی شده‌اند که تخمک خاصی را بر اساس بویی که دارد، بارور کنند.

۶. سیستم ایمنی ما هر روز سلول‌های سرطانی را می‌کشد

چیزی که بسیاری از آدم‌ها نمی‌دانند این است که بدن ما دائم با سلول‌های سرطانی مبارزه می‌کند و پیروز می‌شود. سیستم ایمنی ما مدام وجود سلول‌های سرطانی را بررسی و آنها را نابود می‌کند.

۷. واژن توانایی تمیز کردن خود را دارد

ترشحات واژن حاوی باکتری‌های خوبی است که می‌توانند با تمیز نگه داشتن دیواره‌های درونی، از بروز بیماری‌های مقاربتی جلوگیری کنند.

جهت مطالعه مقاله ها و اخبار سبک زندگی اینجا را ببینید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

توسط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *