کمیسیون حقوق بشر: 116‌ غیرنظامی در ده روز نخست ماه رمضان کشته و زخمی شده اند

توسطروایت زنده

اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۹ به روز رسانی : اسفند ۸, ۱۴۰۲ , ,

کمیسیون مستقل حقوق بشر اعلام کرده که برخلاف انتظار، خشونت‌ها در ده روز نخست ماه رمضان کاهش نیافته و 116 غیرنظامی در این مدت کشته و زخمی شده اند.

 کمیسیون مستقل حقوق بشر امروز پنج شنبه (18ثور) در یک خبرنامه گفته است که یافته‌های این کمیسیون نشان می‌دهد، بر خلاف انتظار مردم افغانستان، خشونت‌ها و حمله‌های مسلحانه ‌در ده روز نخست ماه مبارک رمضان کاهش نیافته و نه تنها به روال پیش از آن ادامه‌‌ یافته، بلکه ‌‌اصول و قواعد اساسی حقوق بین‌الملل بشر‌دوستانه‌ نیز مکررا نقض شده است.

این کمیسیون افزوده که عاملان تلفات غیرنظامیان در این ده روز، استفاده از ‌ماین‌های کنار جاده، ترور، کشتار و حملات هدف‌مند، حملات راکتی و حملات انتحاری بوده که در نتیجه آن 43 تن‌ به شمول سه زن و دو کودک کشته‌ شده و 73 تن دیگر به شمول 19 زن و 18 کودک زخمی شده اند.

خبرنامه
کشته و زخمی شدن 116 غیر نظامی در ماه رمضان

بر اساس یافته های کمیسیون حقوق بشر، از این میان ‌29 کشته و 39 زخمی از سوی طالبان بوده و نیز عامل یک کشته و 15 زخمی غیرنظامیان، نیروهای طرفدار دولت بوده اند.

به گفته کمیسیون حقوق بشر، 13 غیرنظامی نیز از سوی عاملان نامعلوم کشته و 19 تن دیگر زخمی‌ شده اند.

ابن کمیسیون تاکید کرده که ولایت های کابل، غزنی، لوگر، قندهار، پکتیا و هلمند، ولایت‌هایی‌ بوده‌اند که تلفات غیرنظامیان در آن‌ها رخ داده است‌.

کمیسیون مستقل حقوق بشر از افزایش تلفات غیرنظامیان ابراز نگرانی کرده، از طرف‌های درگیر ‌خواسته است که به احترام ماه مبارک ‌رمضان و به علت بحران  کرونا‌ و به خواست مردم برای آتش‌بس توجه کرده و ‌خشونت‌ها را متوقف کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *