جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

روزنگاری کرونا ویروس در افغانستان (33)؛ از خسارت صنعت گردشگری بامیان تا کمک دانشجویان و بازرگانان

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

 پس از لت‌وکوب چند داکتر و پرستار از سوی بستگان جان‌باختگان ویروس کرونا، وزارت صحت عامه از نیروهای امنیتی خواست تا شفاخانه‌های مخصوص ویروس کرونا را پوشش امنیتی بدهند.

وحیدالله مجروح، معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه امروز پنج شنبه (۱۸ثور) در یک نشست خبری از نیروهای امنیتی خواست به منظور بهبود روحیه کارمندان صحی، شفاخانه‌ها را پوشش امنیتی دهند.

171 واقعه جدید کرونا

وزارت صحت عامه کشور اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۱ واقعه جدید کرونا در لابراتوارهای کشور به ثبت رسیده‌است.

وحید مجروح، معین عرضه خدمات وزارت صحت امروز (چهارشنبه،۱۸ثور) در یک نشست خبری تصریح کرد که در ۲۴ ساعت گذشته، ۴۵ تن در هرات، ۱۸ تن در پکتیا، ۳۴ تن در کابل ، ۱۶ تن در کندهار، ۱۵ تن در بادغیس، ۱۰ تن در غزنی، ۱۳ تن در بامیان، ۹ تن در میدان‌وردک، ۳ تن در پنجشیر، ۳ تن در بدخشان، ۲ تن در لوگر، ۲ تن در زابل و ۱ تن در خوست به کرونا مبتلا شده‌اند.

با ثبت این واقعات جدید، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به سه‌هزار و ۵۶۳ تن رسیده است. همچنین ۲ فرد مبتلا به کرونا جان باخته‌اند که به این ترتیب، شمار جان باختگان به ۱۰۶ تن رسیده‌است.

آقای مجروح در ادامه گفت که تا کنون ۴۶۸ تن از بیماران مبتلا به ویروس کرونا بهبود یافته‌اند.

کمک دانشجویان مقیم چین

شماری از بازرگانان و دانشجویان افغانستانی مقیم چین، مقداری تجهیزات و ضروریات طبی به ارزش یک میلیون دالر امریکایی را در همکاری با اتاق‌ تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، به وزارت صحت عامه کمک کرده‌اند.

وزارت صحت عامه امروز (پنج‌شنبه، ۱۸ثور) در یک خبرنامه گفته است  این تجهیزات شامل دستگاه‌های اکسیجن، ماسک، کیت‌های محافظتی، عینک‌های محافظتی، فس‌شیلد و دستگاه‌های تب سنج می‌باشد.

آسیب دیدن گردشگری ولایت بامیان

در همین حال والی بامیان می‌گوید، تداوم وضعیت کرونایی بیش از 255 میلیون افغانی به صنعت گردشگری (توریزم) این ولایت خسارت وارد کرده است.

محمد طاهر زهیر امروز پنج شنبه(18ثور) در نشست خبری بررسی خسارات وارد شده از شیوع ویروس کرونا بر صنعت گردشگری بامیان گفت، این وضعیت در متوقف شدن چرخه صنعت گردشگری نقش کلیدی داشته و آسیب‌های جدی را به اقتصاد مردم محلی و دولت وارد کرده‌است.

تداوم تعطیلی‌ها

در این میان کمیسیون اصلاحات اداری امروز پنج شنبه (۱۸ثور) در یک خبرنامه گفته است که تصمیم گرفته تا تعطیلی کارمندان اداره‌های غیرنظامی دولت در شهر و ولسوالی‌های کابل تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه می‌یابد.

این تصمیم بر اساس  تمدید وضع محدودیت گردش و رفت‌وآمد تا پایان ماه رمضان از سوی کابینه، به منظور جلوگیری از شیوع  کرونا گرفته شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان