جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

نیکوکاری در زمانه کرونایی (12)؛ فرخ لقا نظری، ایجاد بنیاد خیریه و توزیع کمک‌های غذایی و بهداشتی

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

 پس از بنیاد عاطفی این‌ بار “بنیاد جوانان ملی” که به تاز‌گی شروع به فعالیت کرده بین 200 خانواده بامیانی کمک‌های غذایی توزیع نموده است.

فرخ لقا نظری، رئیس و موسس بنیاد خیریه جوانان ملی با انگیزه کمک به نیازمندان در این شرایط بحرانی، تصمیم گرفته تا با ایجاد این بنیاد به خانواده‌های نیازمند کمک کند.

200 خانواده نیازمند در بامیان

بنیاد خیریه جوانان ملی 2 ماه قبل با تصمیم خانم نظری ایجاد شده و 10 عضو دارد که تا کنون با پول شخصی خود به نیازمندان کمک کرده‌اند.

نهرچند این بنیاد در کابل ایجاد شده اما می‌خواهد به اندازه توانایی‌شان به هر فامیل نیازمندی در سراسر کشور و ولایات مختلف کمک‌رسانی کند.

این بنیاد برای اولین بار به یک خانواده نیازمند در کابل 4 هزار افغانی کمک نقدی کرده‌است. اما دور بعدی کمک‌های آنان 200 خانواده نیازمند بامیان را شامل شده‌است.

این کمک‌ها 250 هزار افغانی هزینه داشته و شامل مواد غذایی برنج و روغن می‌باشد.

خبرنامه
بنیاد خیریه جوانان ملی 2 ماه قبل با تصمیم خانم نظری ایجاد شده و 10 عضو دارد که تا کنون با پول شخصی خود به نیازمندان کمک کرده‌اند

کمک‌های “بنیاد جوانان ملی” از اوایل قرنطین شروع شده و در کنار مواد غذایی ماسک و مواد ضد عفونی را نیز شامل بوده‌است.

فرخ لقا نظری به خبرنامه گفت: “ما با توجه به شرایط کنونی، تصمیم گرفتیم به نیازمندان کمک کنیم. ابتدا، ایجاد این بنیاد به ذهنم رسید و پس از آن با هماهنگی دیگر اعضای گروه شروع به کار کردیم. در این مدت در کنار کمک به این خانواده‌ها 5 هزار ماسک نیز توزیع کرده‌ایم که با توجه به اعضای فامیل برای هر فرد 2 ماسک داده‌ایم.”

کمک با پول شخصی

هرچند این بنیاد تصمیم دارد در آینده نزدیک دیگر خیرین را نیز با خود همراه کند تا بتوانند به نیازمند بیشتری کمک کنند ولی تا کنون 300 هزار افغانی را از بودجه شخصی اعضای بنیاد به نیازمندان کمک کرده‌اند.

آن‌ها خانواده‌های نیازمند را سروی می‌کنند و پس از مشخص شدن تعداد اعضای فامیل نیازمند به آنان کمک می‌رسانند.

اولویت این بنیاد برای کمک به خانواده‌های بامیانی، شهروندان مغاره نشین بامیان، خانواده‌های کرایه‌نشین و کسانی بوده‌اند که فلج بوده و نمی‌توانستند از عهده مخارج زندگی خود برایند.

“بنیاد جوانان ملی” همچنان برای 500 فامیل ماسک و مواد ضدعفونی توزیع کرده‌است.

خانم نظری که خود فعالیت‌های اجتماعی دارد و مشغول تحصیل در سطح لیسانس است در نظر دارد تا با ختم شیوع ویروس کرونا برای ظرفیت‌سازی خانواده‌های نیازمند کار کند تا آنان بتوانند با کار خود درآمدی داشته باشند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان