مسوولیت آگاهی عامه در مورد ویروس کرونا به وزارت اطلاعات و فرهنگ واگذار شد

توسطروایت زنده

اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۹ به روز رسانی : اسفند ۸, ۱۴۰۲

مسوولان در وزارت اطلاعات و فرهنگ می گویند که این وزارت مسوولیت آگاهی دهی در مورد شیوع ویروس کرونا را بر اساس فرمان رییس جمهور به عهده گرفته است.

عبدالمنان شیوای شرق، معین امور نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ امروز چهارشنبه(17ثور) در یک نشست خبری گفت، برنامه آگاهی عامه یک کار مشارکتی میان مردم، رسانه ها و نهادهای مسوول است و وزارت اطلاعات و فرهنگ با این مشارکت فراگیر و کارشیوه های جدید، پس از این روند آگاهی عامه را مدیریت می کند.

شیوای شرق افزود، وزارت اطلاعات و فرهنگ، پیش از این که عهده دار مسوولیت آگاهی عامه شود، فعالیت های گسترده ای در هماهنگی با ادارات محلی در این راستا در 34 ولایت داشته و این وزارت به صورت عموم با تمام رسانه های دیداری، شنیداری و چاپی، که برنامه های آگاهی عامه را انجام می دهند، در تماس بوده است.

وی خاطرنشان کرد که این وزارت تلاش می کند به گونه هفته وار جلساتی را با رسانه ها برگزار کند و دقیق ترین اطلاعات را به مردم برساند. همچنین تلاش می کند به شکل زون وار هر هفته والیان ولایت ها کنفرانس های مطبوعاتی برگزار کنند.

shiwai sharq

 به گفته معین امور نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ، یک فرمت مشخص تهیه شده که به تمام ریاست های اطلاعات و فرهنگ ولایت ها فرستاده می شود تا آنان هر روز شنبه، آن تکمیل کرده و به آدرس رسانه ها و وزارت اطلاعات و فرهنگ بفرستند.

وی اضافه کرد که در این فرمت، بودجه ولایت در راستای مبارزه با ویروس کرونا، بودجه مصرف شده در هفته، حجم کمک بخش خصوصی، تعداد مبتلایان، تعداد افراد مشکوک به ویروس کرونا، تعداد فوتی، تعداد بهبود یافتگان، تعداد تست شدگان و تعداد رسانه هایی که در بخش آگاهی عامه فعال بوده اند، درج گردیده است.

این در حالی است که پیش از این حکومت کمیته آگاهی عامه جهت جلوگیری از ویروس کرونا را به ریاست وحید عمر، مشاور ارشد رییس جمهور ایجاد کرده بود و به تعقیب آن، مسوولیت آگاهی عامه در مورد ویروس کرونا به عهده وزارت صحت گذاشته شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *