سیستم مدیریت آموزشی الکترونیکی تحصیلات عالی افتتاح شد

توسطروایت زنده

اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۹ به روز رسانی : اسفند ۸, ۱۴۰۲

ارگ ریاست جمهوری می گوید که رییس جمهور غنی سیستم مدیریت آموزشی الکترونیکی تحصیلات عالی را افتتاح کرده است.

ارگ با نشر یک خبرنامه گفته است که رییس جهور غنی امروز(چهارشنبه، ۱۷ثور) سیستم مدیریت آموزشی الکترونیکی تحصیلات عالی را افتتاح کرده و در نشست آنلاینی که به همین مناسبت برگزار شده بود، عبدالتواب بالاکرزی، سرپرست وزارت تحصیلات عالی گفته که دانشجویان افغانستان از این سیستم بهره مند خواهند شد.

به گفته وی، با توجه به ظرفیت های کافی که در اختیار دارند، در بخش های آموزشی و حکومتداری الکترونیکی نیز گام های بیشتری برداشته خواهد شد.

بر اساس خبرنامه ارگ، در این ویدیوکنفرانس ۳۸ دانشگاه دولتی و ۱۱ مؤسسه تحصیلات عالی خصوصی حضور داشتند.

سرپرست وزارت تحصیلات عالی افزوده که با ۲۰ دانشگاه خصوصی تفاهمنامه امضاء‌ شده و دروس به گونه آنلاین ارائه خواهد شد؛ برای هر استاد و دانشجو شماره آی دی خاص و ویدیوهای درسی نیز آماده شده و در بخش ارزیابی سیستم نیز کار شده است.

photo_2020-05-06_16-34-47

همچنان در این ویدیوکنفرانس، فهیم هاشمی، سرپرست وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، در رابطه به این سیستم آموزشی گفته که این سیستم در دو مرحله راه اندازی خواهد شد؛ مرحله اول مرحله اضطراری به خاطر ویروس کرونا است و در مرحله دوم گام های بیشتری را در زمینه ارتقای ظرفیت اینترنت خواهند برداشت.

او تصریح کرده که وزارت مخابرات در بخش فنی تمام آمادگی های لازم را گرفته و شرکت مخابراتی سلام ۵۰ هزار سیم کارت آماده کرده و آن را به گونه رایگان در اختیار دانشجویان قرار خواهد داد.

رییس جمهور غنی نیز گفته این سیستم از سوی متخصصین داخلی ایجاد شده و در بخش دیجیتال سازی حکومتداری و سایر عرصه ها نیز کار خواهد شد.

وی تأکید کرد، از کسانی که در این بخش کار کرده اند، تقدیر خواهد شد.

اشرف غنی همچنان گفت که وزارت تحصیلات عالی در زمینه مدیریت آموزشی الکترونیکی گام اساسی برداشته و باید وزارت معارف نیز از آن الهام گرفته، گام بردارد.

این همه در حالی است که شهروندان افغانستان همچنان از قیمت بالا و کیفیت پایین اینترنت، ساحاتی که تحت پوشش شرکت‌های مخابراتی نیست و نبود برق شاکی هستند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *