چه اتفاقی رخ می دهد اگر واکسین کرونا هرگز ساخته نشود؟

توسطتحریریه خبرنامه

اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۹ به روز رسانی : اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۹ , ,

CNN– در حالی که کرونا همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد، محققان هم در پی توسعه واکسینی برای مبارزه با آن هستند.

اما یک احتمال بسیار ناخوشایند نیز وجود دارد: اینکه اصلا واکسینی ساخته نشود. در این صورت، جوامع به جای کنار زدن کووید-۱۹، باید زندگی کردن با آن را یاد بگیرند. شهرها به آرامی باز می‌شوند و برخی از آزادی‌ها باز می‌گردند. آزمایش دادن و معاینه فیزیکی هم بخشی از زندگی معمول ما می‌شود.

داکتر دیوید نابارو، پروفسوری در ایمپریال کالج لندن می‌گوید: «برخی ویروس‌ها هنوز واکسینی ندارند. بنابراین نمی‌توانیم با قطعیت بگوییم که واکسین کووید-۱۹ توسعه خواهد یافت. جوامع باید مبارزه با کرونا را به عنوان یک تهدید دائمی یاد بگیرند.»

اگر کووید-۱۹ هم همین سرنوشت را داشته‌باشد، ویروس آن سال‌ها با ما خواهد ماند. اما طب، چهارچوبی برای زندگی با بیماری‌هایی مثل HIV که هنوز واکسین ندارند، ارائه می‌دهد.

محققان همزمان با کار روی واکسین، به دنبال دارویی برای کووید-۱۹ هم هستند اما همه این پژوهش‌ها در مراحل اولیه به سر می‌برند.

اگر واکسین تولید نشود زندگی به همین صورت باقی می‌ماند و به این زودی‌ها چیزی عادی نخواهند شد. اما فشار اقتصادی احتمالا دولت‌ها را مجبور به اتخاذ راهکارهای دیگری خواهد کرد.

نابارو می‌گوید، در این شرایط شاید چیزی مثل یک قرارداد اجتماعی لازم داشته باشیم که شهروندان براساس آن مسئولیت سلامت خود را بر عهده بگیرند و در صورت تجربه علائم کووید-۱۹ یا تماس با فرد بیمار، خود را قرنطینه کنند. به علاوه باید یاد بگیریم آدم‌هایی را که در قرنطینه هستند، قهرمان بدانیم نه افرادی طرد‌شده.

در این میان، آزمایش و پیگیری افراد ناقل نیز باید صورت بگیرد تا زندگی در کنار کووید-۱۹ جریان داشته باشد.

داکتر پیتر هوتز، رئیس طب گرمسیری در کالج پزشکی بیلور می‌گوید: « داشتن یک سیستم بهداشت عمومی که شامل ردیابی افراد ناقل، تشخیص در محل کار، مراقبت سندرومیک و تصمیم‌گیری زودهنگام درباره اجرای مجدد فاصله گیری اجتماعی می‌شود، کاملاً ضرورت دارد. این سیستم پیچیده به نظر می‌رسد اما قابل انجام است.»

به این ترتیب برخی تعاملات اجتماعی قابل بازگشت هستند و با به حداقل رسیدن انتقال بیماری، ‌حتی برخی رویدادهای ورزشی و گردهمایی‌های بزرگ هم شدنی به نظر می‌رسند، هرچند نظارت مستقیم دولت‌ها و مقامات بهداشتی در این میان حیاتی است.

جهت مطالعه مقاله ها و اخبار سبک زندگی اینجا را ببینید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *