جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

روزنگاری کرونا ویروس در افغانستان (31)؛ نزدیک به 3 هزار فرد مبتلا و کمک 140 میلیون دالری نهادهای مالی جهانی

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

 مسوولان در وزارت صحت می گویند، در ۲۴ ساعت گذشته ۱۹۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در کشور ثبت شده است.

وحیدالله مجروح، معین وزارت صحت عامه امروز دوشنبه(۱۵ثور) در یک نشست خبری گفت که در ۲۴ ساعت گذشته ۴۹۸ مورد مشکوک ویروس کرونا در لابراتوار های این وزارت بررسی شده که از این میان، ۱۹۰ مورد آن مثبت بوده است.

6 فرد جان باخته در 24 ساعت گذشته

 مجروح افزود، این موارد جدید شامل ۴۱ مورد در پکتیا، ۳۰ مورد در هرات، ۲۵ مورد در قندهار، ۲۴ مورد در کابل، ۱۷ مورد در بلخ و ۱۳ مورد در ولایت ننگرهار است.

او اضافه کرد که هم‌چنین ۱۱ مورد در لغمان، ۹ مورد در فراه، ۶ مورد در سرپل، ۵ مورد در کنر، ۳ مورد در زابل، ۲ مورد در پکتیکا و یک مورد در هر یک از ولایت های خوست، ارزگان، هلمند و نیمروز نیز شامل موارد جدید است.

معین وزارت صحت تاکید کرد که در ۲۴ ساعت گذشته، ۵۲ فرد مبتلا به ویروس کرونا بهبود یافته و ۶ تن دیگر نیز جان باخته اند.

کمک 140 میلیون دالری به کشور

مسوولان در وزارت صحت نیز می گویند، موافقتنامه‌های دریافت کمک های فوری ۱۰۰٫۴ میلیون دالر از سوی بانک جهانی و ۴۰ میلیون دالر بانک توسعه آسیایی از سوی حکومت و نمایندگان این دو بانک به امضا رسیده است.

آقای مجروح، امروز دوشنبه(۱۵ثور) در یک نشست مشترک خبری با روسای سازمان جهانی بهداشت و یونسیف در افغانستان گفت، از این دو کمک فوری بانک جهانی و بانک توسعه آسیایی در زمینه مبارزه با ویروس کرونا و تقویت سیستم صحی کشور استفاده موثر می شود.

کمک ۱۰۰٫۴ میلیون دالری بانک جهانی در مدت سه سال و در بخش های عرصه خدمات فوری برای مبارزه با ویروس کرونا، تقویت سیستم صحی افغانستان و کاهش خطرات ناشی از ویروس کرونا، هزینه می شود. قرار است از این بودجه ۸ لابراتوار تشخیص تست های کرونا در کابل و چند ولایت دیگر ایجاد شود و شمار لابراتوارها از ۷ به ۱۵ لابراتوار خواهد رسید.

این در حالی است که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان به دو هزار و ۸۹۴ تن رسیده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان