جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

افغانستان بیش از 140 میلیون دالر کمک فوری از بانک جهانی و بانک توسعه آسیایی دریافت می‌کند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

مسوولان در وزارت صحت می گویند، موافقتنامه‌های دریافت کمک های فوری 100.4 میلیون دالر از سوی بانک جهانی و 40 میلیون دالر بانک توسعه آسیایی از سوی حکومت و نمایندگان این دو بانک به امضا رسیده است.

وحید مجروح، معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه امروز دوشنبه(15ثور) در یک نشست مشترک خبری با روسای سازمان جهانی بهداشت و یونسیف در افغانستان گفت، از این دو کمک فوری بانک جهانی و بانک توسعه آسیایی در زمینه مبارزه با ویروس کرونا و تقویت سیستم صحی کشور استفاده موثر می شود.

مجروح افزود، سازمان جهانی بهداشت و یونسیف در بعد فنی تطبیق مصرف این کمک و پروژه های آن، با وزارت صجت عامه همکاری می کنند.

او اضافه کرد  کمک 100.4 میلیون دالری بانک جهانی در مدت سه سال و در بخش های عرصه خدمات فوری برای مبارزه با ویروس کرونا، تقویت سیستم صحی افغانستان و کاهش خطرات ناشی از ویروس کرونا، هزینه می شود. قرار است از این بودجه 8 لابراتوار تشخیص تست های کرونا در کابل و چند ولایت دیگر ایجاد شود و شمار لابراتوارها از 7 به 15 لابراتوار خواهد رسید.

به گفته معین وزارت صحت عامه، پروژه کمک فوری 40 میلیون دالری بانک توسعه آسیایی نیز در سه محور شامل اعمار شفاخانه های جدید کووید 19، تهیه تجهیزات برای مراقبت های جدی در 34 ولایت، ایجاد یک هزار و 30 بستر آی.سی.یو در 34 ولایت، ارتقای ظرفیت تیم های صحی و تقویت سیستم صحی هزینه می شود.

وی تاکید کرد، با آن‌که تهدید شیوع ویروس کرونا در کشور در بلندترین حد ممکن قرار دارد، اما میزان توجه جامعه به این تهدید هنوز هم در پایین ترین حد است.

از سویی  روسای سازمان جهانی بهداشت و یونسیف در افغانستان ضمن ارائه تعهد همکاری با مردم افغانستان و وزارت صحت عامه در مبارزه با ویروس کرونا و سایر بخش های صحی، تاکید کردند که وزارت صحت عامه و نهادهای همکار بین المللی آن، بدون همکاری مردم، قادر به مبارزه با ویروس کرونا نخواهند بود و مردم باید در این زمینه همکاری جدی نمایند.

این در حالی است که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان به دو هزار و 894 تن رسیده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان