جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

استفاده از حس بویایی سگ ها، شیوه جدید تشخیص کرونا

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

یک برنامه جدید در دانشکده دامپزشکی دانشگاه پنسیلوانیا (پن وت) در پی استفاده از حس بویایی سگ ها برای تشخیص کووید-۱۹ است. محققان در حال کار با سگ‌ها هستند تا ببینند که آیا حس بویایی عالی سگ‌ها می‌تواند به تشخیص زودهنگام کووید-۱۹ در انسان کمک کند.

نمایندگان پن وت در بیانیه‌ای گفتند سگ‌هایی که می‌توانند بوی کووید-۱۹ را بشناسند، می‌توانند عفونت را در افرادی که نشانه‌ای ندارند، شناسایی کنند و با بازگشت افراد به محل کار و خاتمه فاصله گیری اجتماعی، نقشی اساسی در مهار بیماری داشته‌باشند.

پیش از این نیز، موضوع تربیت سگ‌هایی که سرطان را تشخیص می‌دهند، مطرح بوده‌است.

در برنامه پن وت، ابتدا هشت سگ در یک آزمایشگاه آموزش داده می‌شوند. مطابق با بیانیه دیگری از پن وت، سگ‌ها طی سه هفته، یاد می‌گیرند که بوی کووید-۱۹ را در نمونه‌های بزاق و ادرار بیماران، بشناسند. سپس باید این نمونه‌ها را از نمونه‌های افرادی که بیماری ندارند، تشخیص بدهند.

سینتیا اوتو دامپزشک و مدیر بخش سگ‌های شاغل پن وت می‌گوید: “تأثیر احتمالی این سگ‌ها و توانایی آنها برای تشخیص کووید-۱۹ می‌تواند قابل توجه باشد. این مطالعه در پی استفاده از توانایی فوق‌العاده سگ‌ها برای پشتیبانی از سیستم‌های نظارتی کووید-۱۹ با هدف کاهش شیوع ویروس است.”

اما آیا مواجهه با کووید-۱۹ می‌تواند تهدیدی برای سگ‌ها باشد؟ در ماه مارچ، تست کووید-۱۹ یک سگ خانگی در هنگ‌کنگ مثبت شد، و کارشناسان گمان می‌کردند که این بیماری را از صاحب آلوده خود گرفته است. تصور می شود این اولین نمونه انتقال کووید-۱۹ از انسان به حیوان است.

با این حال ، برخی از کارشناسان در مورد تست این سگ شک داشتند. در ابتدا که آزمایش خونی که وجود آنتی‌بادی‌های کرونا را تایید کند، روی این حیوان انجام نشد. به علاوه، در آزمایش خونی که بعداً انجام شد، آنتی‌بادی کرونا یافت نشد.

این احتمال وجود دارد که این سگ واکنش ایمنی خفیفی را که نیازی به تولید آنتی‌بادی ندارد، نسبت به کووید-۱۹ تجربه کرده‌باشد.

طبق گفته‌های پن وت، سگ‌های تربیت‌شده تا ماه جولای می‌توانند آمادگی لازم را برای تشخیص کووید-۱۹ در انسان داشته باشند.

جهت مطالعه مقاله ها و اخبار سبک زندگی اینجا را ببینید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان