جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

ترامپ خواستار خروج همه نظامیان آمریکایی از افغانستان است

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

شبکه ان.بی.سی نیوز دوشنبه شب (8 ثور) به نقل از دو مقام فعلی و یک مقام ارشد سابق دولت آمریکا گزارش داد که دونالد ترامپ، رییس جمهور این کشور در روزهای اخیر از مشاوران نظامی و امنیت ملی خود خواسته تا در بحبوحه شیوع کرونا در افغانستان، همه نیروهای آمریکایی را از این کشور خارج کنند.

این مقام‌ها گفته‌اند که ترامپ تقریبا هر روز از حضور نظامیان آمریکایی و احتمال ابتلای آن ها به کرونا شکایت می‌کند.

آنها همچنین اعلام کردند که مشاوران نظامی ترامپ به وی گفته‌اند که اگر آمریکا بخواهد همه نیروهایش را به دلیل شیوع کرونا از افغانستان خارج کند، باید به همین دلیل، نیروهای خود را از سایر کشورها مانند ایتالیا  نیز خارج کند.

یک مقام ارشد دولت و یک مقام دفاعی آمریکا در این‌باره گفتند که بحث خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان به دلیل شیوع کرونا از مدت‌ها پیش جریان داشت و محتمل‌ترین گزینه، آن است که نیروهای آمریکایی در پایگاه‌هایی در یک یا دو محل از این کشور مستقر شوند.

مقام‌های نظامی آمریکایی مدعی هستند که شمار واقعی مبتلایان به کرونا در افغانستان احتمالا دست کم ۱۰ برابر آماری است که تاکنون منتشر شده است.

وزارت صحت عامه افغانستان دوشنبه اعلام کرد که یک هزار و ۷۰۳ مورد مبتلا به کرونا را شناسایی کرده و ۵۷ نفر نیز جان خود را در اثر این بیماری از دست داده‌اند.

یک مقام ارشد سابق آمریکا گفت: شیوع کرونا افغانستان را با مساله خطیری مواجه کرده است. این موضوع هنوز نمایان نشده، اما سرانجام خود را نشان خواهد داد.

آمریکا طبق توافق با طالبان متعهد شده تا در مدت ۱۳۵ روز، شمار نیروهای خود را در افغانستان  از ۱۲ هزار نفر به ۸ هزار و ۶۰۰ تن کاهش دهد.

دو مقام نظامی آمریکا مدعی شدند که خروج نیروهای این کشور با سرعت بیشتری اجرا شده و از برنامه قبلی، جلوتر است.

ترامپ در مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۱۶ وعده داده بود که نیروهای آمریکایی را از افغانستان خارج کند، اما شیوع کرونا وی را نسبت به عملی کردن این وعده نگران کرده است.

یک مقام سابق آمریکا گفت  ترامپ، پنتاگون را برای اجرای این وعده تحت فشار قرار داده است.

ترامپ اخیرا مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا را به کابل فرستاد تا در بحبوحه اختلافات سیاسی داخلی در افغانستان، اجرای توافقنامه صلح با طالبان را تضمین کرده و به جنگ در آن کشور پایان دهد.

دو مقام ارشد فعلی و یک مقام سابق آمریکا و یک دیپلمات خارجی به شبکه ان.بی.سی. نیوز گفتند که پمپئو به سران طرف‌های مخالف در افغانستان گفته‌ تا اختلافات خود را حل کرده و مذاکرات با طالبان را آغاز کنند؛ در غیر این صورت، ترامپ همه نیروهای آمریکا را از این کشور خارج خواهد کرد.

اخبار نظامی امنیتی افغانستان را اینجا مطالعه کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان