شورای امنیت: پس از توافق صلح روزانه 15 غیرنظامی در حملات طالبان کشته و زخمی شده اند

توسطروایت زنده

اردیبهشت ۶, ۱۳۹۹ به روز رسانی : اسفند ۹, ۱۴۰۲

سخنگوی شورای امنیت ملی می گوید که طالبان پس از امضای توافق نامه صلح با امریکا، حملات شان را افزایش داده و حداقل 15 غیرنظامی روزانه در این حملات طالبان کشته و زخمی شده اند.

جاوید فیصل امروز شنبه(6ثور) در یک نشست خبری گفت، پس از امضای توافق‌نامه صلح طالبان، این گروه دو هزار و 804 حمله در برابر نیروهای افغانستان انجام داده‌ است.

او افزود، در این حملات 789 غیرنظامی کشته و زخمی شده‌اند.

jawid faisal

سخنگوی شورای امنیت ملی تاکید کرد که پس از امضای توافق صلح، بیش از 2 هزار و 700 طالب در دفع حمله طالبان از سوی نیروهای امنیتی کشته و زخمی شده اند.

وی خاطرنشان کرد که تنها در یک هفته‌ گذشته، 309 طالب در درگیری با نیروهای امنیتی و دفاعی کشته و 210 تن دیگر زخمی شده اند.

 او با اشاره به روند صلح گفت با وجو حملات طالبان حکومت برای پیشرفت در پروسه‌ی صلح، متعهد است و طالبان باید از این فرصت استفاده کنند.

فیصل با اشاره به آزادی زندانیان طالب افزود: “زندانیانی که تعهد به عدم بازگشت به جنگ داشته باشند، مسن باشند، حبس باقی‌مانده‌ شان کم باشد و کسانی که برای امنیت ملی ما و شرکای ما خطر نباشند، آزاد می‌شوند؛ اما کسانی که برای امنیت ما خطرناک باشند، آزاد نمی‌شوند.” این در حالی است که تاکنون 550 زندانی طالب از سوی حکومت و 61 زندانی دولتی از سوی طالبان آزاد شده اند. همچنین گروه طالبان درخواست آتش‌بس برای مبارزه با ویروس کرونا را رد کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *