آیا گرمای تابستان از قدرت کرونا ویروس می کاهد؟

توسط

اردیبهشت ۶, ۱۳۹۹ به روز رسانی : اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۹ ,

از آنجایی که بسیاری از بیماری‌های ویروسی در اثر گرما نابود می‌شوند، این موضوع به ذهن می‌رسد که شاید چنین چیزی درباره کرونا ویروس نیز صدق می‌کند.

اما آکادمی ملی علوم، مهندسی و پزشکی آمریکا در گزارشی به کاخ سفید گفته‌است: امیدی به گرما تابستان نداشته باشید. بعد از مرور انواعی از گزارش‌های تحقیقی، هیچ دلیلی بر تاثیر گرمای تابستان روی گسترش ویروس پیدا نشده‌است. گسترش ویروس ممکن است با فاصله‌گیری اجتماعی کم شود اما هیچ شاهدی بر تاثیر مثبت گرما و نور خورشید پیدا نشده‌است.

کریستین اندرسون، ایمنی‌شناس در موسسه پژوهشی اسکریپس در کالیفرنیا می‌گوید: «ما با توجه به داده‌های فعلی، باور داریم که پاندمی در تابستان کاهش نخواهد یافت. بنابراین نباید بر اساس چنین امیدی اقدامات و استراتژی خاصی را تعیین کنیم.»

او ادامه می‌دهد: «ممکن است با شروع تابستان شاهد کاهش گسترش ویروس باشیم اما نباید آن را به تغییر آب و هوا نسبت بدهیم زیرا ممکن است عوامل دیگری عامل این کاهش باشند.»

رفتار انسانی در این شرایط بیشترین اهمیت را دارد. داکتر دیوید رلمن که در استنفورد تعامل بین میزبان و پاتوژن را مطالعه می‌کند، می‌گوید: «وقتی کسی سرفه یا عطسه می‌کند و به شخص دیگری نزدیک است،‌ دیگر دما و رطوبت اهمیت چندانی ندارند.»

گزارش آکادمی ملی به چند مطالعه اشاره می‌کند که نشان داده‌اند گرما و رطوبت بالا می‌تواند به کم شدن توانایی ماندگاری کرونا کمک کند اما ادامه می‌دهد که این مطالعات به حدی محدودیت دارند که نمی‌توان روی نتایج‌شان حساب باز کرد.

گزارش ارسال‌شده به کاخ سفید همچنین حاوی یک یادداشت هشدارآمیز بود: «با توجه به این اینکه هوای برخی کشورها مثل استرالیا و ایران در حال حاضر گرم است اما گسترش سریع ویروس را تجربه کرده‌اند، کاهش قدرت ویروس بر اثر گرما چندان منطقی به نظر نمی‌رسد.»

آکادمی ملی علوم برای تدوین گزارش خود همه‌گیری‌های آنفولانزا را نیز بررسی کرده‌است. در این گزارش آمده: «طی ۲۵۰ سال گذشته، ۱۰ پاندمی آنفولانزا داشته‌ایم که همه آنها تقریبا ۶ ماه بعد از ظهور ویروس، موج دوم را صرف نظر از زمان اولیه رخ دادن بیماری، داشته‌اند.»

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

توسط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *