جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

گزارش کمیسیون حقوق بشر در مورد شفاخانه افغان جاپان؛ ضعف مدیریت، معیاری نبودن و فرمایش‌های بی‌مورد مقامات دولتی

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

کمیسیون مستقل حقوق بشر با نشر گزارش نظارتی اش از شفاخانه اختصاصی افغان ـ جاپان در مورد ویروس کرونا می گوید، فرمایش‌‌های بی‌مورد مقامات عالی ‌رتبه دولتی  سبب ضایع شدن منابع و امکانات می‌شود و حق مردم مستحق را تلف می‌کند.

این گزارش نظارتی از سوی کمیسیون حقوق بشر که امروز چهارشنبه(3ثور) به نشر رسیده، گفته است که بر اساس معیارهای ‌جهانی صحت، برای صد بستر، 280 کارمند صحی موظف به کار باشند، اما شرایط موجود در شفاخانه افغان ـ جاپان ‌با معیارهای صحی جهانی سازگار نیست و در این مورد مشکلاتی وجود دارد.

در این گزارش آمده است که ‌وزارت صحت عامه ‌تعداد 179 پرسونل صحی شامل 9 متخصص، 40 داکتر، 3 فارمسیست، 5 تکنیسین اکسری، 80 نرس، 30 کارگر، 5 آشپز و 7 دوبی را در این شفاخانه گزینش کرده که از آن میان، مکتوب 78 تن به شفاخانه رسیده،‌ اما ‌بیشتر آنان تاکنون در شفاخانه حضور‌ ‌نداشته‌اند.

کمیسیون حقوق بشر در گزارش خود افزوده که شفاخان افغان ـ جاپان با کمبود کارمند صحی روبرو است و برای مراقبت هشت فرد مبتلا به ویروس کرونا، یک‌ داکتر، یک پرستار و یک صفاکار توظیف بودند و در بخش ‌‌مشکوک که ‌تعداد 15 تن تحت مراقبت‌ قرار داشتند، ‌تعداد سه داکتر و سه نرس توظیف بوده که تعهد نداشتن و غیبت‌‌ کارمندان، مهم‌ترین مشکل در این زمینه خوانده شده است.

این کمیسیون اضافه کرده که کمبود وسایل از مشکلات دیگر این شفاخانه است و در هنگام نظارت کمیسیون، تنها 200 ابزار محافظتی در شفاخانه موجود بوده که به گفته رییس و سرطبیب شفاخانه، ‌در سه روز آینده تمام خواهد شد و سپس هیچ‌ یک از کارمندان صحی نخواهند توانست وارد‌ بخش‌های مثبت و مشکوک شوند.

در این گزارش همچنان آمده که کمبود مواد بهداشتی ضروری، ‌‌مشکل‌ دیگر این شفاخانه است و در‌ 24 ساعت یک عدد ماسک برای آن‌ها توزیع می‌شود و نیز 20 کارمند از یک بوتل 500 ملی‌لیتر مایع ضد عفونی استفاده می کنند و ‌در اتاق‌های داکتران‌، صابون وجود ندارد. در این گزارش نبود محل اقامت برای داکترانی که از ولایت‌ها به کابل آمده‌اند، از مشکلات دیگر این شفاخانه خوانده شده و گفته که در اعلان نتایج نمونه‌ها ‌‌تاخیر وجود دارد و نیز معلومات افراد دقیق ثبت نمی شود.

این کمیسیون در گزارش خود خاطرنشان کرده که فرمایش‌‌های بی‌مورد مقامات عالی‌رتبه دولتی مشکل دیگری است  که مسئولان شفاخانه افغان ـ ‌جاپان با آن روبه‌رو اند. هم‌چنین ضعف مدیریت در این شفاخانه وجود دارد.  از سوی دیگر، شفاخانه افغان جاپان برای انتقال بیماران با کمبود آمبولانس روبرو اند.  این شفاخانه تنها یک آمبولانس بدون نمبر ‌پلیت دارد که ممکن است پس از وضع محدودیت‌‌های جدی‌تر در روزهای قرنطین، در ‌انتقال مریض‌ها دچار مشکل‌ شود.

این در حالی است که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به یک هزار و یک 176 تن رسیده که بیشترین آنان در کابل اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان