کمک 2.7 میلیون یورویی اتحادیه اروپا برای حمایت از کودکان افغانستان

توسطروایت زنده

اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ به روز رسانی : اسفند ۹, ۱۴۰۲

اتحادیه اروپا 2.7 میلیون یورو برای حمایت از کودکان متاثرشده از شرایط اضطراری در افغانستان، به اداره‌ حمایت از کودکان سازمان ملل(یونیسف) کمک کرده است.

یونیسف امروز چهارشنبه(3حمل) در یک خبرنامه گفته است که این کمک اتحادیه اروپا برای بهبود دسترسی به آموزش در میان کودکان متاثر از شرایط اضطراری و کودکانی که در مناطق سخت‌گذر کشور دچار مشکلات سوءتغذی هستند، استفاده می شود.

لویجی پاندولفی، مسوول کمک‌های بشری اتحادیه اروپا برای افغانستان گفته است: “با بسته شدن مکاتب از چهاردهم مارچ 2020، بیش از 9.5 میلیون کودک در مکاتب دولتی و 500 هزار کودک در مکاتب آموزشی محلی قادر به ادامه‌ آموزش مطابق به برنامه زمانی عادی نیستند.”

photo_2020-04-22_18-21-37

پاندولفی افزوده که در صورت ادامه‌ شرایط اضطراری ناشی از ویروس کرونا، خانواده‌ها وسایل امرار معیشت خود را از دست خواهند داد که در نتیجه آن، مشکلات سوءتغذیه کودکان را افزایش می‌دهد.

یونسیف تاکید کرده، با توجه به دامنه بی‌سابقه‌ ویروس کرونا، احتمال دارد که افغانستان به‌دلیل سیستم صحی ضعیف و ظرفیت محدود کنترل شیوع این ویروس، صدمات شدیدی را متحمل شود.

در این اعلامیه به نقل از ابوبکر کامپو، نماینده‌ یونیسف در افغانستان گفته شده، در افغانستان 3.7 میلیون کودک واجد شرایط به‌شمول 60 درصد دختران به آموزش دسترسی ندارند و نیز در حدود 690 هزار کودک زیر پنج سال دچار سوء تغذیه شدید شده‌، که این کمک در رسیدگی به آنان ضروری است.

این در حالی است که شیوع ویروس کرونا در افغانستان رو به افزایش است و تاکنون یک هزار و 174 تن به این ویروس مبتلا شده‌اند. حکومت افغانستان نیز برای جلوگیری از شیوع این ویروس دروازه‌های مکاتب و مراکز آموزشی را برای مدتی مسدود کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *