جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

روزنگاری کرونا ویروس در افغانستان(21)؛ افزایش روزافزون شیوع کرونا و ایجاد مراکز نگهداری متبلایان در ولسوالی‌ها

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

 پس از آن که شماری از کابران فضای مجازی از عملکرد شهرداری کابل در مورد ضد عفونی کردن شهر توسط آنچه که آن ها پودر لباس شویی گفته اند نوشتند این شهرداری با رد این ادعا هشدار داده در صورت عدم ارایه اسناد، این مسأله را در نهادهای عدلی و قضایی پیگیری می‌کند.

شهرداری کابل گفته است که برای ضدعفونی نقاط آسیب پذیر شهر به همراه آتش نشانی کابل، از مواد ضد عفونی “کلورین و وایتکس” مورد تایید وزارت صحت عامه استفاده می کند.

66 مورد مثبت کرونا در کشور

در این بین مسوولان در وزارت صحت می گویند، در ۲۴ ساعت گذشته ۶۶ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا(کووید۱۹) در سراسر کشور ثبت شده است.

‏وحیدالله مایار، سخنگوی وزارت صحت امروز سه شنبه(۲ثور) در یک نشست خبری گفت: “در ۲۴ ساعت گذشته ۶۶ مورد جدید شامل ۵۲ مورد کابل، ۵ مورد در لغمان، ۴ مورد در ننگرهار و یک مورد در پکتیا ثبت شده است”.

مایار افزود، با ثبت این مبتلایان جدید، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به یک هزار و ۹۲ تن رسیده است.

به گفته وی، در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ بیمار نیز بهبود یافته که شمار بهبودیافتگان به ۱۵۰ تن رسیده است.

سخنگوی ریاست جمهوری نیز می گوید که نتایج آزمایش ویروس کرونا رییس جمهور غنی و رولا غنی منفی است.

 صدیق صدیقی امروز سه شنبه(۲ثور) در توییتی نوشته است: “آزمایشات ویروس کرونا(کووید۱۹) به درخواست خود رییس جمهور و بانوی اول انجام شد، هر دو نتیجه منفی است.”

مرحله سوم شیوع کرونا در افغانستان

رییس جمهور غنی همچنان می گوید که حکومت تلاش دارد که با تدابیر واقعی و بنیادی، حالت کنونی را حفظ کرده و از رفتن به مرحله سوم شیوع ویروس کرونا، یعنی فلاکت جلوگیری کند.

اشرف غنی امروز سه شنبه(۲ثور) در پیامی ویدیویی در مورد ویروس کرونا، ضمن قدردانی از کارکنان صحی، یک بار دیگر از مردم خواست در خانه های خود بمانند و به توصیه های وزارت صحت عامه گوش دهند.

ارگ ریاست جمهوری نیز گفته که رییس جمهور غنی در یک کنفرانس ویدیویی با ولسوالان کشور گفته است که یک مرکز تجرید ویروس کرونا از ۲۰ تا ۵۰ بستر، با استفاده از امکانات محلی و تجهیزات موجود، در تمام ولسوالی‌ها ایجاد شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان