جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
8 بازدید

۸ شیوه که چشم ها و قدرت بینایی مان را تقویت کنیم

خواندن 2 دقیقه
4.4
(5)

معاینه چشم‌ها به طور مرتب، تنها یکی از راه‌های بهبود قدرت بینایی و پیشگیری از بیماری‌های چشم است. برای اطلاع از سایر شیوه‌های تقویت بینایی با ما در این نوشتار همراه باشید!

۱. ویتامین و مواد معدنی کافی دریافت کنید

ویتامین‌های A، C و E و همین‌طور روی آنتی‌اکسیدان‌هایی دارند که به پیشگیری از بیماری‌های چشم کمک می‌کنند. مواد غذایی حاوی این ویتامین‌ها عبارتند از: زردک، فلفل قرمز، بروکلی، پالک، مرکبات.

عذاهای حاوی اسیدهای چرب امگا۳ نیز (مثل سالمون) برای سلامت چشم‌ها توصیه می‌شوند.

۲. کاروتنوئیدها را فراموش نکنید

کارتنوئیدها رنگدانه‌هایی هستند که در شبکیه چشم یافت می‌شوند و برای بهبود قوه بینایی بسیار تاثیرگذارند. این ماده‌ی مغذی را می‌توانید در سبزیجات برگدار سبز، بروکلی، زردک و تخم مرغ پیدا کنید.

۳. متناسب بمانید

بله، ورزش کردن و حفظ یک وزن سالم علاوه بر سایز کمرتان، می‌تواند روی سلامت چشم‌های‌تان هم تاثیر مثبت بگذارد.

۴. اختلالات مزمن را مدیریت کنید

برخی اختلالات مثل فشار خون بالا، دیابت و ام‌اس می‌توانند بر قوه بینایی شما تاثیر بگذارند. هرچند برخی بیماری‌ها قابل درمان نیستند اما با ورزش کردن، ترویج عادات سالم و داشتن یک برنامه غذایی درست می‌توانید به مدیریت آنها کمک کنید.

۵. عینک آفتابی بزنید

عینک فقط برای خوش‌تیپ شدن نیست! استفاده از عینک مناسب که ۹۹ تا ۱۰۰ درصد UVB و UVA را مهار می‌کند، تاثیر زیادی در بهبود قدرت بینایی دارد.

۶. قانون ۲۰-۲۰-۲۰ را دنبال کنید

 چشم‌ها در طول روز فشار زیادی را متحمل می‌شوند به خصوص اگر ساعت‌ها مقابل کامپیوتر کار کنید. قانون ۲۰-۲۰-۲۰ بهترین راهکار برای پیشگیری از خستگی چشم‌هاست به این ترتیب که هر ۲۰ دقیقه باید چشم از کامپیوتر بردارید و به مدت ۲۰ ثانیه فاصله‌ی ۲۰ پایی (۶ متر) را نگاه کنید.

۷. سیگرت را ترک کنید

قطعا می‌دانید که سیگرت برای ریه‌ها و قلب‌تان مضر است، اما بهتر است بدانید که استعمال دخانیات برای تک تک ارگان‌های بدن‌تان من جمله چشم‌ها مضر است. مصرف سیگرت حتی احتمال بروز آب مروارید و دژنراسیون ماکولا را افزایش می‌دهد.

۸. خواب کافی داشته باشید

بدن به خواب کافی و منظم نیاز دارد. زمانی که بدن خواب کافی دریافت کند، چشم‌ها طراوت خود را دوباره به دست می‌آورند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.4 / 5. تعداد آرا: 5

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان