بعد از پایان قرنطینه این ۵ کار را انجام ندهید!

توسطتحریریه خبرنامه

اردیبهشت ۱, ۱۳۹۹ به روز رسانی : اردیبهشت ۱, ۱۳۹۹ , ,

بعد از چند هفته ماندن در خانه، عجیب نیست که میلیون‌ها آدم به فکر روزی هستند که قرنطینه تمام شود! بعضی از ما، خسته و بی‌قرار شده‌ایم و در فکر آدم‌هایی هستیم که بعد از اتمام قرنطینه در آغوش خواهیم گرفت و دل‌مان برای میهمانی و سفر لک زده‌است!

اما یک چیز کاملا مسلم است! زندگی ما یکباره به حالت عادی باز نخواهد گشت، و حتی بعد از پایان قرنطینه هنوز هم باید نکاتی را رعایت کنید!

۱. میهمانی‌ها و گرد‌همایی‌ها را شروع نکنید

گرفتن میهمانی و دور هم جمع شدن بلافاصله بعد از پایان قرنطینه سبب می‌شود ویروس‌هایی که در بدن یک میزبان بدون نشانه دوام آورده‌اند دیگران را مبتلا کنند. هرچند قطعا میل زیادی برای دیدار با دوستان و خانواده‌تان دارید، اما باید مدتی را بعد از قرنطینه دست نگه دارید.

۲. بلافاصله با آدم‌هایی که ریسک ابتلای بالا دارند، ملاقات نکنید

حتی بعد از پایان قرنطینه، حفظ فاصله با افراد مسن و آدم‌هایی که مستعد ابتلا به کووید-۱۹ هستند، عاقلانه‌ترین اقدام ممکن برای ایمن نگه داشتن آنها است.

۳. برنامه سفر بین‌المللی نریزید!

احتمالا بسیاری از ما برای یک سفر جذاب لحظه‌شماری می‌کنیم اما باید کمی صبور باشید. همین سفرهای بین‌المللی بودند که سبب جهانی شدن ویروس کرونا شدند. اگر مجددا ویروس شیوع پیدا کند، احتمالا آخرین چیزی که می‌خواهید این است که در یک کشور دیگر قرنطینه شوید!

۴. ماسک‌ها را دور نریزید

ما به عنوان یک جامعه جهانی، هیچ چیزی از آینده نمی‌دانیم. شاید تعداد افراد مبتلا دوباره افزایش بیابد و قرنطینه مجددا اعمال شود، مثل اتفاقی که در سنگاپور و هنگ‌کنگ افتاد. بنابراین بهترین کار این است که در کنار خوشبینی، واقع‌بین هم باشیم و ملزومات مبارزه با کرونا ویروس را همچنان نگه داریم.

۵. دست از شستن دست‌های‌تان برندارید

البته که شما همچنان نظافت را رعایت خواهید‌کرد اما یادتان باشد که کم شدن محدودیت‌ها به این معنا نیست که کرونا ویروس کاملا از بین رفته‌است! بهتر است عادت شستشوی درست دست را مدت زمان طولانی‌تری نگه دارید به خصوص بعد از قرنطینه که با آدم‌ها و سطوح بیشتر ارتباط خواهید داشت.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *