افسردگی فقط در مغز لانه نمی کند؛ ۷ نشانه فیزیکی این بیماری چیست؟

توسط

فروردین ۳۱, ۱۳۹۹ به روز رسانی : اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۹

غالب ما، افسردگی را با دردهای فیزیکی مرتبط نمی‌دانیم اما تحقیقات نشان می‌دهند که این بیماری روحی می‌تواند درد فیزیکی ایجاد کند.

علائم فیزیکی افسردگی نشان می‌دهند که این بیماری روحی کاملا واقعی است و می‌تواند روی سلامت کلی ما تاثیر داشته باشد.

۷ نشانه فیزیکی افسردگی

۱. خستگی

خستگی یکی از نشانه‌های شایع افسردگی است. همه ما گاه‌گاهی کم‌انرژی می‌شویم و ممکن است صبح‌ها سست باشیم اما مطابق با مطالعه‌ای که در بیمارستان عمومی ماساچوست انجام شد، افرادی که دچار افسردگی هستند، حتی بعد از خواب کامل شبانه باز هم احساس خستگی دارند.

 ۲. کاهش آستانه تحمل درد

یک مطالعه در سال ۲۰۱۵ نشان داد که آستانه تحمل درد در آدم‌های افسرده پایین است. مطالعه دیگری نیز در سال ۲۰۱۰ نشان داده‌است که درد روی آدم‌های افسرده اثرگذاری بیشتری دارد.

۳. درد پشت

ممکن است صبح بدون مشکل از خواب بیدار شوید، اما به محض اینکه پشت میز کارتان می‌نشینید درد شروع می‌‌شود. مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۷ روی ۱۰۱۳ دانشجوی کانادایی، ارتباط مستقیمی را بین افسردگی و درد کمر پیدا کرد.

۴. سردرد

 تقریبا همه گاه‌گاهی سردرد را تجربه می‌کنند اما مطابق با گزارش بنیاد ملی سردرد آمریکا، سردرهای ناشی از افسردگی به صورت ضربات ملایم به ویژه اطراف ابرو حس می‌شوند.

۵. مشکلات چشم و بینایی

گاهی حس می‌کنید دنیا پیش چشم‌تان تار شده‌است؟ هرچند افسردگی معمولا دنیا را خاکستری می‌کند اما مطالعه‌ای آلمانی در سال ۲۰۱۰ نشان داد که این بیماری روحی می‌تواند روی قوه بینایی فرد تاثیر بگذارد.

۶. درد یا ناراحتی معده

درد معده به ویژه زمانی که سطح استرس بالا می‌رود، می‌تواند نشانه افسردگی باشد. در حقیقت، پژوهشگران دانشکده طب هاروارد بر این باورند که ناراحتی معده مثل دلپیچه، نفخ و حالت تهوع می‌تواند نشانه افسردگی و ناراحتی روحی باشد.

دانشمندان گاهی از روده به عنوان مغز دوم یاد می‌کنند زیرا رابطه نزدیکی بین سلامت روده و بهداشت روانی یافته‌اند.

۷. مشکلات گوارشی

گاهی اندوه و اضطراب می‌توانند سبب بروز مشکلات گوارشی شوند. مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۱ ارتباطی را بین اضطراب، افسردگی و درد روده یافته‌است.

*نکته: فراموش نکنید افراد افسرده در کنار این علائم، اندوه و تحریک‌پذیری را نیز تجربه می‌کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.8 / 5. تعداد آرا: 5

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

توسط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *