جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

۷ خاصیت چای سبز، سالم ترین نوشیدنی جهان

خواندن 2 دقیقه
1
(1)

چای سبز به عنوان یکی از سالم ترین نوشیدنی‌های این سیاره، سرشار از آنتی‌اکسیدان است و خواص زیادی برای بدن دارد. در این نوشتار با ۷ خاصیت چای سبز آشنا خواهیم شد!

۱. فعالیت مغز را بهبود می‌دهد

تحقیقات به طور مداوم نشان داده‌اند که کافئین می‌تواند جنبه‌های مختلف عملکرد مغز را از جمله هوشیاری، زمان واکنش و حافظه بهبود ببخشد. چای سبز به اندازه قهوه کافئین ندارد اما آنقدری دارد که اثرگذار باشد. به علاوه ال-تیانین موجود در چای سبز همراه باکافئین به بهبود عملکرد مغز کمک می‌کند.

۲. چربی‌سوزی را افزایش می‌دهد

بسیاری از مطالعات نشان می‌دهند که چای سبز چربی‌سوزی و متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد.

در یک مطالعه که شامل 10 مرد سالم بود، مصرف عصاره چای سبز میزان کالری‌سوزی را را 4٪ افزایش داد. در مطالعه دیگری که 12 مرد سالم را شامل می‌شد، عصاره چای سبز میزان اکسیداسیون چربی را 17 درصد افزایش داد.

۳. ریسک بروز سرطان را کاهش می‌دهد

برخی مطالعات مصرف چای سبز را با کاهش ریسک بروز سرطان سینه، سرطان پروستات و سرطان روده ارتباط داده‌اند. این خاصیت چای سبز به دلیل آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمندی است که دارد.

۴. از پیر شدن مغز جلوگیری می‌کند

چندین مطالعه(۱، ۲، ۳) نشان داده‌اند که ترکیبی در چای سبز به نام کاتچین می‌تواند از پیر شدن مغز و بروز بیماری‌هایی چون آلزایمر و پارکینسون جلوگیری کند.

۵. بوی بد دهان را از بین می‌برد

مطالعات نشان می‌دهند که کاتچین موجود در چای سبز می‌تواند رشد باکتری دهان را مهار کند. شواهدی (۱،۲) نیز وجود دارد که نشان می‌دهند چای سبز بوی بد دهان را کاهش می‌دهد.

۶. احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش می‌دهد

یک مطالعه روی ژاپنی‌ها نشان داد خطر ابتلا به دیابت نوع۲ در افرادی که زیاد چای سبز می‌نوشند، تقریباً 42٪ پایین‌تر است.

همچنین مطابق با مروری بر 7 مطالعه با تعداد 286،701 شرکت‌کننده، ریسک ابتلا به دیابت نوع۲ در کسانی که چای سبز می‌نوشند، ۱۸٪ پایین‌تر است.

۷. از بروز بیماری‌های قلبی-عروقی جلوگیری می‌کند

مطالعات انجام‌شده نشان می‌دهند، چای سبز با کاهش سطح کلسترول بد در بدن و همچنین افزایش ظرفیت آنتی‌اکسیدانی خون (و متعاقبا مهار اکسیداسیون کلسترول بد) از بروز بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کند (۱،۲).

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان