جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

کار ساخت اولین سردخانه زراعتی در غزنی آغاز شد

خواندن 1 دقیقه
0
(0)

وزارت زراعت کشور می‌گوید که برای نخستین‌بار در ولایت غزنی، کار ساخت یک سردخانه مجهز با ظرفیت یک‌‌هزار و ۵۰۰ تن برای نگهداری میوه و سبزی تازه آغاز شده است.

بر اساس خبرنامه وزارت زراعت، عبدالولی کوچی، سرپرست ریاست زراعت ولایت غزنی، گفته که کار ساخت این سردخانه به شکل کامپلیکس، امروز(شنبه،۳۰حمل) در دشت “علی‌بابا صاحب” در نزدیکی گدام‌های استراتژیک ریاست زراعت این ولایت آغاز شده است.

به گفته او، کار ساخت این سردخانه توسط شرکت انکشاف ملی با هزینه ۱۸۰ میلیون افغانی به پیش برده می‌شود. این سردخانه با سیستم برق آفتابی مهجز می‌شود.

ghazni

سرپرست ریاست زراعت غزنی همچنان گفته است که “ساخت این سردخانه یک‌هزار و ۵۰۰ متریک تنی دو سال طول می‌کشد. به گفته او، روزانه ۲۴ تن در ساخت این سردخانه برای دو سال مصروف خواهند بود”.

او تاکید کرده که پس از ساخت، روزانه ۳۰ نفر در این سردخانه صاحب کار دایمی می‌شوند.

گفتنی است که سیب، انگور، زردآلو، بادرنگ، بادنجان رومی و کچالو از عمده‌ترین میوه‌جات و سبزیجات تازه ولایت غزنی است که قرار است در این سردخانه نگهداری، بسته‌بندی و پروسس شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان