ویروس کرونا؛ شهر غزنی نیز از فردا قرنطین می‌شود

توسطروایت زنده

فروردین ۳۰, ۱۳۹۹ به روز رسانی : اسفند ۹, ۱۴۰۲

مسوولان محلی در ولایت غزنی می‌گویند که طبق مصوبه جلسه ادارى مقام این ولایت، کمیته قرنطین شهر غزنى جهت جلوگیرى اﺯ شیوع ویروس کرونا فیصله کرده که براى سه هفته آینده شهر غزنی قرنطین و محدودیت روزگردی وضع گردد.

دفتر مطبوعاتی والی غزنی امروز(شنبه،۳۰حمل) با نشر یک اطلاعیه‌ای تصریح کرده است، بر اساس فیصله کمیته قرنطین شهر غزنی، از فردا(یک‌شنبه،۳۱حمل) به مدت سه هفته، تمامى دکاکین و اصناف در جریان روﺯ مسدود مى باشند و فقط دواخانه ها، شفاخانه ها، بانک ها، صرافى ها و رستوران ها با در نظرداشت هدایات لاﺯم بهداشتى اجاﺯه فعالیت دارند.

براساس این فیصله، اﺯ طرف شب تمام دکاکین اﺯ ساعت ۷ شام الى ۱۲ شب می توانند فعالیت کنند.

ghazni1

همچنان گشت‌وگذار مردم در داخل شهر، پارک هاى تفریحى، فاتحه خوانى و غیره موارد که منجر به ازدحام می گردد، اﺯ فردا ممنوع بوده و محدودیت روﺯگردى به طور کامل وضع می‌گردد.

از سویی هم پرسونل مشترک ارگان هاى امنیتى به منظور جلوگیرى اﺯ گشت و گذار بى مورد مردم، در چهار درواﺯه ورودى شهر غزنى جابجا گردیده و اﺯ ورود بیجا و بدون ضرورت مردم به شهر جلوگیرى می‌نمایند.

به گفته دفتر مطبوعاتی والی غزنی، اﺯ طرف روﺯ به استثناى وسایط مامورین دولتى و مریض داران، وسایط نقلیه اجاﺯه گشت و گذار ندارد و استفاده اﺯ موترسایکل‌ها، سالون هاى عروسى، جمناﺯیوم ها، باشگاه هاى ورﺯشى و حمام ها به صورت عموم اﺯ طرف شب و روﺯ مطلقا ممنوع می باشد. همزمان به منظور تطبیق محدودیت روﺯگردى، حوﺯه هاى امنیتى و نواحى شهرداری در ساحات مربوط توظیف شده‌اند تا اﺯ گشت و گذار بى مورد جلوگیرى نمایند و با افراد متخلف برخورد قانونى صورت گیرد.

این در حالی است که با ثبت موارد جدید، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان به 933 تن رسیده است. از این میان، ۱۱۲ تن بهبود یافته و ۳۳ تن دیگر جان باخته‌اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *