جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

وزارت صحت: بیشتر افراد مبتلا به ویروس کرونا در افغانستان جوانان بین 20 الی 29 سال اند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

مسوولان در وزارت صحت عامه می گویند، بیشتر شمار مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستات را جوانان بین 20 الی 29 سال تشکیل می دهد.

وحیدالله مایار، سخنگوی وزارت صحت امروز پنجشنبه(28حمل) در یک نشست خبری گفت: در 24 ساعت گذشته 56 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده که با ثبت این موارد، شمار مبتلایان به این ویروس در کشور به 840 تن رسیده است.

او افزود، از مجموع 56 واقعه جدید، 37 واقعه آن به ولایت کابل، 11 واقعه به هرات، 6 واقعه به بلخ و یک واقعه به هر یک از ولایت های ننگرهار و لغمان واقعه مربوط می شود.

Wahedullah Mayar

مایار ادامه داد، همچنان که در 24 ساعت گذشته 10 تن دیگر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا بهبود یافته که شمار مجموعی بهبودیافتگان تااکنون به 54 تن رسیده است. همچنین با جان باختن یک تن در ولسوالی سروبی کابل، شمار تلفات ناشی از این ویروس به 30 تن رسیده است.

سخنگوی وزارت صحت در مورد جان باختگان این بیماری گفت، افراد جان باخته از اثر ابتلا به کرونا شامل 11 تن در کابل، 6 تن در هرات، 4 تن در بلخ، 3 تن در ننگرهار، 2 تن در تخار و یک تن در هر یک از ولایت های غزنی، لوگر، دایکندی و بغلان اند.

وی ادامه داد که از مجموع مبتلایان به ویروس کرونا، 74.3 درصد آنان را مردان و 25.7 درصد دیگر زنان اند که به لحاظ سنی، بیشتر تعداد مبتلایان را جوانان بین سنین 20 تا 29 سال تشکیل می دهد.

مایار در مورد برکناری سه معین این وزارت گفت که گزارش ها از منفک شدن آنان نادرست است و این سه تن در بخش های دیگر وزارت صحت عامه، مشغول به کار شده اند.

سخنگوی وزارت صحت عامه در حالی می گوید که شمار مبتلایان به ویروس کرونا را جوانان تشکیل می دهد که پیش از این باور ها بر این بود که جوانان کمتر از بزرگسالان به این ویروس مبتلا می شوند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان