جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

روزنگاری کرونا ویروس در افغانستان(17)؛ جوانان افغان بیشترین مبتلایان به کوید-۱۹ را تشکیل می دهند

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

 مسوولان در وزارت صحت عامه می گویند که در ۲۴ ساعت گذشته ۵۶ مورد تازه ابتلا به ویروس کرونا در کشور ثبت شده است.

وحیدالله مایار، سخنگوی وزارت صحت امروز پنج شنبه(۲۸حمل) در یک نشست خبری گفت، این موارد تازه شامل ‏۳۷ مورد در کابل، ۱۱ مورد در هرات، ۶ مورد در بلخ و یک مورد در هر یک از ولایت های کنر و لغمان می شود.

مایار افزود، از این میان، تاکنون ۳۰ نفر جان باخته‌ و ۵۴ نفر دیگر نیز بهبود یافته‌اند.

جوانان مبتلا به کرونا

مسوولان در وزارت صحت عامه می گویند، بیشتر شمار مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان را جوانان بین ۲۰ الی ۲۹ سال تشکیل می دهد.

از مجموع مبتلایان به ویروس کرونا، ۷۴.۳ درصد آنان را مردان و ۲۵.۷ درصد دیگر زنان اند که به لحاظ سنی، بیشتر تعداد مبتلایان را جوانان بین سنین ۲۰ تا ۲۹ سال تشکیل می دهند.

همچنان مسوولان در وزارت صحت عامه تایید کرده اند که سه معین این وزارت از سوی اشرف غنی برکنار شده اند.

وحیدالله مایار، سخن‌گوی وزارت صحت گفته بود که فدامحمد پیکان، معین عرضه خدمات صحی، ماموسی زیور معین مالی و اداری و دیوه صمد، معین پالیسی و پلان این وزارت برکنار شده اند.

اما او منفکی سه معین این وزارت را نادرست خوانده و گفته بود که این سه تن در بخش های دیگر وزارت صحت عامه، مشغول به کار شده اند.

سخنگوی وزارت صحت عامه در حالی می گوید که شمار مبتلایان به ویروس کرونا را جوانان تشکیل می دهد که پیش از این باور ها بر این بود که جوانان کمتر از بزرگسالان به این ویروس مبتلا می شوند.

در خبری دیگر اما مقام های محلی در غزنی تایید می کنند که یک مادر و پسر مبتلا به ویروس کرونا در این ولایت بهبود یافته اند.

دفتر والی غزنی امروز پنج شنبه(28حمل) با نشر یک خبرنامه گفته است: “دو تن اﺯ باشنده هاى ولايت غزنى مشمول يک ﺯن و يک طفل شش ساله که مادر و پسر هستند و به ويروس کرونا مبتلا شده بودند، صحت یاب و امروز از شفاخانه مرخص شده اند”.

تشدید محدودیت‌های گشت و گذار

با افزایش آمار مبتلایان کرونا، ریاست جمهوری اعلام کرده است که قرنطین شهر کابل برای سه هفته دیگر تمدید شده است.

دواخان مینه پال، معاون سخنگوی ریاست جمهوری امروز پنجشنبه(۲۸حمل) در توییتی گفته است که کابینه در جلسه امروز خود، قرنطین شهر کابل را برای سه هفته دیگر تمدید کرده است.

در پی این خبر، کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی اعلام کرده که تعطیلی کارمندان اداره‌های غیرنظامی دولت در شهر و ولسوالی‌های کابل برای سه هفته دیگر تمدید شده است.

کمیسیون اصلاحات اداری امروز پنج شنبه(۲۸حمل) در یک اعلامیه گفته است که این تصمیم بر بنیاد تعدیل ضمیمه شماره یک طرزالعمل رژیم کاری به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و فیصله کابینه گرفته شده است.

از ولایات کشور نیز در ولایت کنر، پس از ثبت دو مورد ابتلا به ویروس کرونا، مقام های محلی در این ولایت اعلام کرده که این ولایت به صورت کامل قرنطین شده است.

دفتر والی کنر امروز پنج شنبه(۲۸حمل) با نشر یک خبرنامه گفته است، شهر اسعد آباد، مرکز و بازارهای ولسوالی های این ولایت به صورت کامل قرنطین شده است.

مرکز 20 بستر مبتلایان کرونا در سروبی

در ادامه ایجاد مراکز تجرید برای متبلایان کرونا در کشور، این بار وزارت صحت عامه می‌گوید که یک مرکز ۲۰ بستر برای تجرید مبتلایان به ویروس کرونا در ولسوالی سروبی کابل ایجاد شده است.

وزارت صحت عامه امروز(پنج‌شنبه، ۲۸ حمل) با نشر یک اعلامیه‌ گفته است که به منظور جلوگیری از گسترش ویروس کرونا و مراقبت از بیماران مبتلا به این ویروس، یک مرکز ۲۰ بستر برای تجرید این بیماران در ولسوالی سروبی ایجاد شده است. به گفته وزارت صحت، این مرکز ۲۰ بستر از لحاظ تجهیزات طبی نیز اکمال شده است.

این مرکز پس از آن ایجاد شده که برخی از باشند‌گان ولسوالی سروبی در کابل ادعا کردند که حدود ۳۵ نفر در چند روز اخیر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در این ولسوالی جان باخته‌اند.

رییس جمهور غنی نیز شام روز گذشته(چهارشنبه، ۲۷حمل) در یک پیام ویدیویی گفته است که او به نمایندگی از دولت به مردم اطمینان می‌دهد که در این شرایط سخت، رهبری حکومت همه روزه با تمام بخش‌ ها تماس‌های دوامدار دارد.

‏مأموریت حمایت قاطع ناتو نیز از کمک مواد بهداشتی به نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در جنوب و جنوب غرب کشور خبر داده است.

مأموریت حمایت قاطع ناتو امروز پنج شنبه(۲۸حمل) با نشر یک خبرنامه گفته است، این کمک ها شامل ۱۳ هزار ماسک، ۱۳ هزار شوینده ضد عفونی، دماسنج مادون قرمز و یک هزار مجموعه تجهیزات محافظ شخصی برای ارائه دهندگان پزشکی، دستکش و عینک محافظ است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان