کووید-۱۹ خفیف، بهبودی آسان؛ جنبه دیگری از کرونا ویروس

توسط

فروردین ۲۵, ۱۳۹۹ به روز رسانی : اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۹

انتظار می‌رود ۸۰٪ مبتلایان به COVID-19 علائم نسبتاً خفیفی را تجربه می‌کنند که در خانه رفع می‌شود. در واقع اگر جوان و سالم هستید و هیچ گونه بیماری زمینه‌ای ندارید، به احتمال زیاد شما هم جزو آن اکثریتی خواهید بود که علائم خفیف بیماری کووید-۱۹ را تجربه می‌کنید و بدون اینکه نیاز باشد در بیمارستان بستری شوید یا دارو مصرف کنید بهبود خواهید یافت.

اینکه بدن چگونه به این بیماری واکنش نشان می‌دهد، به تعامل ویروس کرونا و بدن میزبان بستگی دارد، به این معنا که سیستم ایمنی بدن او چقدر آماده‌ است و چه واکنشی نشان می‌دهد.

داکتر رابرت مورفی، متخصص بیماری‌های عفونی دانشگاه نورث‌وسترن می‌گوید: «اگر بدن میزبان واکنش ایمنی خوبی داشته باشد، می‌تواند از شر ویروس خلاص شود، در غیر این صورت ویروس می‌تواند خطرناک‌تر باشد.»

با این حال نکاتی وجود دارند که باید نسبت به آنها آگاهی داشته باشیم. به گفته‌ آیرا لانگینی، یکی از مدیران مرکز آمار بیماری‌های عفونی در موسسه پاتوژنز دانشگاه فلوریدا، «عفونت‌ّهای معمول ناشی از ویروس کرونا که سبب بروز سرماخوردگی می‌شوند، ایمنی طولانی‌مدت ایجاد نمی‌کنند. به این معنا که بارها ممکن است به بیماری مبتلا شوید. ما واقعا نمی‌دانیم که این موضوع در مورد کرونا ویروس جدید هم صدق می‌کند یا خیر.»

موضوع مهم دیگر این است که همین موارد خفیف ابتلا هستند که سبب گسترش این بیماری و جهانی شدن آن شده‌اند. در واقع با ابتلا به عفونت خفیف، حتی قبل از آنکه بدانید مبتلا شده‌اید، ممکن است ویروس را به سه نفر دیگر نیز منتقل کنید و دیگران را در معرض خطر جدی قرار دهید.

به گفته‌ جفری شِیمن، استاد علوم سلامت محیطی در دانشکده سلامت عمومی میلمن در دانشگاه کلمبیا، «احتمال انتقال بیماری توسط موارد خفیف، نصفِ کسانی است که علائم شدید را تجربه می‌کنند. اما از آنجایی که تعداد افراد مبتلا به کووید-۱۹ خفیف بسیار زیاد است، می‌توانیم بگوییم که آنها مسبب گسترش بیشتر این بیماری هستند.»

بنابراین حتی در شرایطی که تصور می‌کنید حال‌تان کاملا خوب است و علائم کووید-۱۹ را تجربه نمی‌کنید، باز هم رعایت فاصله‌گیری اجتماعی عاقلانه‌ترین اقدام ممکن است، چه در غیر این صورت ناخواسته به گسترش بیشتر بیماری دامن خواهید زد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

توسط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *