۷ وحشتناک ترین دوره زندگی بشر

توسط

فروردین ۱۹, ۱۳۹۹ به روز رسانی : اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۹

 تاریخ بشر تقریبا پر از خشونت و دردسر بوده‌است. اجداد ما مشکلات بیشتری را در مقایسه با ما پشت سر گذاشته‌اند، از همه‌گیری‌های مرگ‌آور گرفته تا جنگ وخونریزی!

در این نوشتار با 7 دوره‌ی تاریخی وحشتناک آشنا خواهیم شد؛ باید خوشحال باشید که در این دوره‌ها به دنیا نیامده‌اید!

۱. قرن ۱۶ و ۱۷: آزار کاتولیک‌ها در بریتانیا

بریتانیا تلاش کرده چهره تاریخی خود را با چای و عینک تک‌چشمی بازسازی کند. با این حال نمی‌توان آشوب و خشونت‌هایی که این کشور داشته را نادیده گرفت.

در دوره‌ای از تاریح بریتانیا، آشوب زیادی بر سر فرقه‌های مسیحیت بود. پروتستان‌ها از کاتولیک‌ها متنفر بودند و اگر کسی شک می‌کرد که شما کاتولیک هستید، به وحشتناک‌ترین و خلاقانه‌ترین شیوه‌ی ممکن کشته می‌شدید.

۲. ۱۹۱۸-۱۹۱۹: آنفولانزای اسپانیایی

این بیماری حدود یک/سوم کل جمعیت جهان را مبتلا کرد. مطابق با برآوردها ۲۰ تا ۵۰ میلیون نفر جان‌شان را از دست دادند.

۳. قرن هفدهم: جنگ سی ساله

جنگ بخشی از تاریخ اروپاست اما هیچ یک از جنگ‌های به اندازه‌ی این یکی نابودکننده نبوده‌اند. تلفات جنگ سی ساله از جنگ جهانی دوم هم بیشتر بوده‌است. در این جنگ حدود ۸ میلیون نفر جان باختند.

۴. ۱۹۴۲: بمباران توکیو

بمباران توکیو هنوز هم به عنوان مرگ‌آورترین اتفاق تاریخ نظامی نامیده می‌شود. برای کسانی که آن زمان در توکیو بودند، این اتفاق شبیه یک فیلم سینمایی بود. حدود صدهزار نفر یک شبه سوختند و جان باختند.

۵. معدنچیان در رم باستان

برداره‌داری در دوران امپراتوری روم بسیار رایج بوده‌است. اما بدترین اتفاق این بود که به عنوان برده به معدن فرستاده‌شوید. تقریبا هیچ‌کس امیدوار نبود که زنده از معدن برگردد. لت و کوب بی‌دلیل، انواع بیماری و حتی مبارزه با یک حیوان وحشی از جمله بدبختی‌های یک معدنچی در آن دوران بود!

۶. ۱۴۶۷-۱۶۰۰: دوره‌ی سنگوکو

برای کسانی که در دوره‌ی سنگوکو یا جنگ‌های داخلی ژاپن زندگی می‌کردند، جنگ و درگیری یک اتفاق روزمره بود. هر روز به روستاها و شهرها برای تهیه تدارکات مورد نیاز حمله می‌شد، و در این میان غیرنظامیانی که هیچ ارتباطی با درگیری نداشتند را نیز با خود می‌بردند.

۷. سال ۵۳۶ میلادی

سال ۵۳۶ میلادی، بدترین سال زندگی بشر بوده‌است. در این سال غباری اسرارآمیز که احتمالا ناشی از یک فوران آتش‌فشانی یا آوار فضایی بوده، باعث اختلال در نظم آب و هوایی جهان شد و بسیاری از سرزمین‌های جهان خشک‌سالی، بی‌محصولی، قحطی، هوای سرد و بیماری را تجربه کردند. اگر همه‌ی اینها را کنار درگیری‌ها در نقاط مختلف جهان بگذارید، معلوم می‌شود که چرا این سال بدترین سال زندگی بشر نامیده می‌شود!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

توسط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *