جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

روزنگاری کرونا ویروس در افغانستان(10)؛ از ۴۲۳ مورد ابتلا تا شیوع ویروس کرونا به 23 ولایت

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

مسوولان در وزارت صحت می گویند، در 24 ساعت گذشته 56 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در کشور ثبت شده است.

وحیدالله مایار، سخنگوی وزارت صحت امروز سه شنبه(19حمل) گفته است، این شمار مبتلایان به ویروس کرونا شامل 27 مورد در هرات، 12 مورد در کابل، 10 مورد در قندهار، 5 مورد در بلخ، و دو مورد در ولایت ننگرهار می شود.

شیوع ویروس کرونا در 23 ولایت

مایار افزوده، با ثبت این رویدادهای تازه، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در 23 ولایت به 423 نفر رسیده است.

اکنون هرات با 257 و کابل با 71 مبتلا، دو ولایتی است که بیشترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را به خود اختصاص داده‌اند.

با این حال مسوولان در وزارت صحت شمار جانباختگان ویروس کرونا تا روز گذشته را 11 تن و بهبود یافتگان را 18 تن گزارش داده‌اند.

سخنگوی وزارت صحت عامه در نشست خبری گفت دو بیمار مبتلا به ویروس کرونا در ولایت بلخ که یک ان 86 سال و دیگرش 70 سال عمر داشته و از بیمارهای متمم دیگر نیز رنج می‌بردند جان باخته اند.

این در حالی است که یک داکتر در کابل در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته است. این داکتر در یکی از شفاخانه‌های خصوصی در کابل در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته است.

اکنون قرار است از 20 داکتر دیگر که با این داکتر در تماس بوده، آزمایش گرفته شود تا آنان به این ویروس مبتلا نشده باشند.

با این حال در تازه ترین گزارش از امروز سه شنبه(20 حمل) ارگ ریاست جمهوری می گوید که 450 میلیون افغانی برای مبارزه با ویروس کرونا به ولایت های بدخشان، قندز، بغلان و تخار اختصاص داده شده است.

از 450 میلیون افغانی، 150 میلیون افغانی آن به بدخشان و به ولایات قندز، بغلان و تخار، هر کدام 100 میلیون افغانی برای مبارزه با ویروس کرونا اختصاص داده شده است.

تست کرونا در شفاخانه‌های خصوصی

در همین حال وزارت صحت عامه، از شفاخانه های خصوصی خواسته که در مورد ویروس کرونا غفلت نکنند چون امکانات تست ویروس کرونا را ندارد، دست از آزمایش کرونا بردارند.

به گفته این وزارت موارد مثبت ویروس کرونا بیشتر در غرب کابل است. به گفته مایار در میان مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان 27 درصد خانم‌ها و 73 درصد مردها اند.

در عین حال در پی گیرماندن مسافران افغان در گذرگاه ترخم و سپین بولک، بر اساس توافق پاکستان ورود مسافران برای سه روز از این گذرگاها روز گذشته آغاز شده است.

شاه‌محمود میاخیل، والی ننگرهار روز دوشنبه(18حمل) گفته است که نخستین مسافران افغانستان از گذرگاه تورخم وارد کشور شدند.

میاخیل افزوده: “اولین کار ما این است که مسافرین چگونه در قطار بایستند، فاصله و نظم را مراعات کنند.”

پیش از این والی ننگرهار گفته بود که مهاجرین ورودی از پاکستان به مدت 14 الی 21 روز برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در تورخم قرنطین می شوند.

میاخیل از شماری نمایندگان مجلس نیز انتقاد کرده که برای عدم قرنطین بعضی افراد که از پاکستان برگشته اند، واسطه می شوند.

با این وجود با باز شدن گذرگاه‌ها روزانه نزدیک به 1 هزار نفر از این گذرگاه ها عبور خواهد کرد. این گذرگاه ها حدود یک ماه پیش به خاطر شیوع ویروس ‎کرونا بسته شده بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان