جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

آیا زمان عرضه واکسین و داروی کرونا ویروس نزدیک است؟

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

کرونا ویروس تقریبا در سراسر جهان شیوع یافته، اما هنوز دارویی که بتواند ویروس را بکشد یا واکسنی که بتواند از وقوع بیماری پیشگیری کند، وجود ندارد.

با این حال، چقدر از این داروهای نجات‌بخش فاصله داریم؟

تحقیقات با سرعت زیادی در حال انجام و بیش از 20 واکسین در حال توسعه هستند. دو مورد از واکسین‌هایی که تحت آزمایش هستند، عبارتند از:

* اولین آزمایش انسانی برای تولید واکسن ماه گذشته توسط دانشمندانی در یک آزمایشگاه در شهر سیاتل آمریکا اعلام شد. آنها برای آزمایش ایمنی یا اثربخشی واکسین، تحقیقات حیوانی نداشته‌اند.

* دانشمندان استرالیا تزریق دو واکسن را به راسوی اهلی شروع کرده‌اند. این نخستین آزمایش جامع قبل از آزمایش بالینی است که به مرحله آزمایش حیوانات رسید و محققان می‌گویند که امیدوارند تا پایان اپریل به مرحله آزمایش روی انسان نیز برسند.

در حال حاضر، آزمایشات اینچنینی بسیار سریع‌تر از حد معمول انجام می‌شوند، اما حتی اگر این‌ّها یا هر آزمایش دیگری موفقیت‌آمیز باشند، بعید است که تولیدکنندگان بتوانند تولید انبوه واکسین را تا نیمه دوم سال 2021 شروع کنند.

فراموش نکنید که چهار ویروس کرونا وجود دارد که از قبل میان انسان‌ها منتقل می‌شوند. آنها سرماخوردگی ایجاد می‌کنند، و ما برای هیچ‌یک واکسین نداریم.

آیا داروهای موجود می‌توانند کرونا ویروس را درمان کنند؟

پزشکان در حال آزمایش اثربخشی داروهای ضدویروسی فعلی روی کرونا هستند. این کار تحقیقات را سرعت می‌بخشد چون دادن این داروها به بیماران ضرری ندارد.

در انگلستان و اسکاتلند دارویی به نام رمدسیویر که در اصل به عنوان داروی ابولا تولید شد، روی تعداد کمی از بیماران امتحان شده‌است. آزمایشات شبیه به این در چین و آمریکا نیز انجام شده و نتایج در چند هفته آینده مشخص خواهد شد.

امید زیادی وجود داشت که دو داروی HIV برای درمان کرونا مؤثر باشند، اما نتایج آزمایشات ناامیدکننده بودند.

همچنین مطالعاتی روی داروی ضد مالاریا به نام کلروکین در حال انجام است. آزمایشات آزمایشگاهی نشان داده‌اند که این دارو می‌تواند ویروس را بکشد، و برخی پزشکان به اثرگذاری کلروکین اعتقاد دارند. با این حال، سازمان بهداشت جهانی می‌گوید شواهد قطعی در مورد اثربخشی آن وجود ندارد.

آیا واکسین از آدم‌ها در هر سنی محافظت می‌کند؟

واکسین در افراد مسن تاثیر زیادی نخواهد داشت. البته مشکل از واکسین نیست، بلکه سیستم ایمنی افراد مسن واکنش خوبی به روند ایمن‌‌سازی ندارد.

آیا عوارض جانبی به همراه خواهد داشت؟

تمام داروها، حتی داروهای مسکن معمول هم عوارض جانبی دارند. اما بدون آزمایشات بالینی غیرممکن است که بدانیم عوارض این واکسین چه می‌تواند باشد.

چه کسانی واکسین دریافت می‌کنند؟

اگر واکسین تولید شود، حداقل در مراحل اولیه با محدودیت عرضه مواجه خواهیم بود، بنابراین اولویت‌بندی انجام می‌شود.

کارمندان خدمات درمانی که با بیماران Covid-19 در تماس هستند در صدر این فهرست قرار دارند. این بیماری در افراد مسن کشنده است، بنابراین اگر واکسین در این گروه سنی مؤثر باشد، در اولویت قرار می‌گیرند.

تا زمانی که واکسن یا دارو آماده نشده، چه کار باید انجام دهیم؟

واکسین‌ها از بروز عفونت جلوگیری می‌کنند بنابراین در نبود‌شان بهترین راه رعایت بهداشت و فاصله‌گیری اجتماعی است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان