جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
7 بازدید

نیکوکاری یک تاجر ملی؛ نثاراحمد غوریانی، شفاخانه ۳۰۰ تخت خوابی و ابتکارات جدید برای مبارزه با کرونا در افغانستان

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

 با افزایش آمار روزافزون مبتلایان ویروس کرونا در ولایت هرات، و همچنان تلاش‌های جمعی و همگانی برای همکاری و همدستی مردم، امروز شنبه (16 حمل) نثاراحمد فیضی غوریانی، نماینده پیشین هرات در پارلمان، هوتل خود را برای مراقبت از افراد مشکوک به ویروس کرونا اختصاص داده است.

این هوتل که به گفته آقای فیضی یک کمپ با امنیت بالا است، برای اقامت خارجی‌ها ساخته شده و به آنان اجاره داده شده بود، اما پس از این برای مبارزه با ویروس کرونا در اختیار وزارت صحت عامه قرار دارد.

هوتلی که به شفاخانه 300 بستر مبدل شد

شفاخانه ۳۰۰ بستر تجرید و تداوی کویید ۱۹ (غوریانی) در ناحیه 5 شاروالی هرات به سمت شمال شهر، بلوار شهید میرویس صادق/سرک شصت و چهارمتره موقعیت دارد. این شفاخانه در مساحت حدود 18 و نیم جریب زمین با امنیت بالا ساخته شده است.

این کمپ که برای افراد خارجی مقیم افغانستان با تمام امکانات سرما و گرمایی ساخته شده است، دارای میدان نشست هلیکوپتر، و اتاق های مجهز ساخته شده است.

شفاخانه ۳۰۰ بستر تجرید و تداوی کویید ۱۹ (غوریانی) در ناحیه 5 شاروالی هرات به سمت شمال شهر، بلوار شهید میرویس صادق/سرک شصت و چهارمتره موقعیت دارد. این شفاخانه در مساحت حدود 18 و نیم جریب زمین با امنیت بالا ساخته شده است
شفاخانه ۳۰۰ بستر تجرید و تداوی کویید ۱۹ (غوریانی) در ناحیه 5 شاروالی هرات به سمت شمال شهر، بلوار شهید میرویس صادق/سرک شصت و چهارمتره موقعیت دارد. این شفاخانه در مساحت حدود 18 و نیم جریب زمین با امنیت بالا ساخته شده است

این ساختمان که در سال 2010 ساخته شده، دو تعمیرکانتیری و دو بلاک دارد. در هر تعمیر کانتینری 80 اتاق ساخته شده که هر اتاق آن 20 فت می‌باشد و مجهز به کولر، تلویزیون و… می‌باشد. دو تعمیرکانکریتی آن نیز یکی در 5 منزل و دیگری در 3 منزل ساخته شده است.

نثاراحمد فیضی غوریانی، صاحب این کمپ به خبرنامه گفت: “ویروس کرونا یک ویروس خطرناک است. به خصوص برای شهریان عزیز در ولایت هرات. متأسفانه تعداد زیادی از مهاجرین که از ایران آمده‌اند، مبتلا بوده. بنابراین من لازم دیدم تا از امکانات خود برای کمک به مردم خود استفاده کنم. و اکنون این هوتل که ظرفیت 300 بستر را دارد، در اختیار وزارت صحت عامه قرار گرفته تا از آن برای مراقبت افراد مبتلا به کرونا استفاده شود.”

این ساختمان که در سال 2010 ساخته شده، دو تعمیرکانتیری و دو بلاک دارد. در هر تعمیر کانتینری 80 اتاق ساخته شده که هر اتاق آن 20 فت می‌باشد و مجهز به کولر، تلویزیون و... می‌باشد. دو تعمیرکانکریتی آن نیز یکی در 5 منزل و دیگری در 3 منزل ساخته شده است
این ساختمان که در سال 2010 ساخته شده، دو تعمیرکانتیری و دو بلاک دارد. در هر تعمیر کانتینری 80 اتاق ساخته شده که هر اتاق آن 20 فت می‌باشد و مجهز به کولر، تلویزیون و… می‌باشد. دو تعمیرکانکریتی آن نیز یکی در 5 منزل و دیگری در 3 منزل ساخته شده است

کمک 230 هزار دالری تاجر افغان

نثاراحمد فیضی غوریانی در سال 1347 در هرات به دنیا آمده است. دوره 16 پارلمان، از مردم هرات در مجلس نمایندگان حضور داشته است و فعلاً در شغل تجارت مصروف است.

آقای فیضی با این ابتکار خود توانسته به صورت غیر مستقیم 230 هزار دالر به بخش صحی افغانستان کمک کند. او پیش از این این کمپ یا هوتل را در بدل 230 هزار دالر به افراد خارجی مقیم افغانستان کرایه می‌داده، اما اکنون تصمیم گرفته برای تداوی شهروندان هرات از آن استفاده شود.

این کمپ همچنان به انترنت رایگان دسترسی دارد که همه تجهیزات آن به صورت رایگان در اختیار کارکنان صحی هرات و مردم قرار گرفته است.

پیش از این آقای فیضی 30 درصد این درآمد را برای مالیه به مستوفیت ولایت هرات می‌پرداخت.

این نماینده پیشین مجلس نمایندگان افزود: “اکنون این کمپ همه تجهیزات را دارد، به جز بعضی از وسایل طبی که وزارت صحت عامه آن را آماده می‌کند. حالا همه مریضان با تصمیم وزارت صحت عامه می‌توانند به این کمک انتقال پیدا کنند.”

قرار است از این شفاخانه 300 بستر که به نام “شفاخانه 300 بستر به نام کووید-19 غوریانی” یاد می‌شود، برای کم کردن تراکم مریضان شفاخانه شیدایی هرات، استفاده شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان