روزنگاری کرونا ویروس در افغانستان (6)؛ افزایش روزمره مبتلایان و کمک های امارت متحده عرب و چین

توسطفرشته فرهنگ

فروردین ۱۴, ۱۳۹۹ به روز رسانی : فروردین ۱۴, ۱۳۹۹

 وزارت صحت عامه کشور می‌گوید که 2 واقعه جدید مثبت ویروس کرونا، در کابل ثبت شده است.

وحیدالله مایار، سخن‌گوی وزارت صحت عامه، شام امروز، چهارشنبه(۱۳حمل) گفته است که در ۲۴ ساعت گذشته، دو واقعه جدید مثبت ویروس کرونا (Covid-19) در ولایت کابل ثبت شده است.

در این 24 ساعت همچنان ۴۱ مورد ابتلا ویروس کرونا، در لابراتوار ولایت هرات نیز ثبت شده است.

موارد مثبت کرونا (هرات و کابل)

وحیدالله مایار، سخن‌گوی وزارت صحت عامه می‌گوید که چهارشنبه (۱۳حمل) در لابراتوار هرات ۱۳۷ نمونه تست شده که ۴۱ مورد آن مثبت تشخیص شده است. به گفته وزارت صحت این رقم شامل ۱۷ خانم و ۲۴ مرد می‌باشد که هیچ‌کدام سابقه سفر به ایران را ندارند.

با این که تا بعد از ظهر روز گذشته ۲۲ واقعه مثبت ویروس کرونا در کشور که ۱۲ واقعه آن از هرات، ۶ واقعه از کابل و از ولایت‌های فراه، غزنی، پکتیکا و بغلان، هر کدام یک واقعه بوده، ثبت شده بود.

سخنگوی وزارت صحت عامه همچنان گفته بود که شمار بهبود یافتگان ویروس کرونا در کشور به ۱۰ تن رسیده است.

پیش از این نیز 5 نفر بهبود یافته بودند که با این ۵ تن دیگر که ۳ تن شان از هرات، ۱ تن از قندهار و ۱ تن دیگر از ولایت  نیمروز است، شمار بهبودیافتگان به ۱۰ تن رسیده است.

21 هزار تست تشخیص کرونا

ارگ ریاست جمهوری نیز اعلام کرده که محمد اشرف غنی و “تدروس ادهانوم”، رئیس سازمان جهانی بهداشت، در رابطه به مبارزه با ویروس کرونا، تلفونی صحبت کردند.

در این صحبت تلفنی محمد اشرف غنی پالیسی ۱۱ ماده ای دولت افغانستان برای مبارزه با ویروس کرونا را تشریح کرده است.

این در حالی است که وحیدالله مایار روز چهارشنبه(۱۳حمل) در یک نشست خبری گفته بود که از مجموع  ۲ هزار و ۸۰ نمونه مشکوک ویروس کرونا که تا حال در لابراتوارهای وزارت صحت عامه  مورد آزمایش قرار گرفته، ۱۹۶ واقعه آن مثبت تشخیص داده شده است.

مایار خاطرنشان کرده بود که کمک های طبی امارات متحده عربی که شامل ۲۵ هزار تست تشخیص ویروس کرونا است، شب گذشته به کابل رسیده و نیز قرار است کمک های طبی از چین به کشور برسد که شامل تست های تشخیص، وسایل نمونه‌گیری، وسایل محافظتی و ماسک‌های “ان ۹۵” است.

با همه این‌ها اکنون 239 واقعه مثبت کرونا در کشور ثبت شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.