جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

ناتو حضور نظامیانش در افغانستان را به 12 هزار نیرو کاهش می دهد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

دبیرکل ناتو می گوید که به عنوان بخشی از تلاش‌های صلح در افغانستان، حضور نظامی‌اش را تا تابستان سال روان، به 12 هزار نیرو کاهش می دهد.

ینس استولتنبرگ امروز چهارشنبه(13حمل) در آستانه نشست وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان ناتو گفته است: ” ما باید تا تابستان حدود ۱۲ هزار سرباز در افغانستان داشته باشیم. هیچ تصمیمی برای کاهش بیشتر اتخاذ نشده و همه گام‌های ما مبتنی بر شرایط خواهد بود”.

او افزوده که با وجود کاهش حضور نظامی در افغانستان، ناتو تعهد خود را در مورد صلح و ثبات طولانی مدت در افغانستان حفظ خواهد کرد.

NATO1

دبیرکل ناتو با بیان این‌که اوضاع افغانستان دشوار است، خاطرنشان کرده که اکنون وقت آن است تا طالبان و همه بازیگران سیاسی نقش خود را ایفا کنند و همه احزاب باید مشغول اقدامات سازنده باشند.

استولتنبرگ تاکید کرده: “ما از سیاستمداران افغان در کابل خواستیم که راه حل بیابند؛ برای این که ما به یک حکومت قوی و افغان‌های متعهد نیاز داریم که با طالبان مذاکرات صلح واقعی داشته باشند.”

او اضافه کرده که روند صلح در نهایت مرتبط به افغان‌هاست و آن‌ها باید در آخر مسوولیت آینده شان را به عهده بگیرند.

این اظهارات دبیرکل ناتو در حالی بیان است که براساس توافقنامه امضاشده میان امریکا و طالبان در دوحه، نیروهای خارجی افغانستان را ترک می کنند.

گفتنی است که قرار است نشست وزیران خارجه کشورهای عضو ناتو فردا پنج‌شنبه، دوم آپریل برگزار گردد و بخشی از آجندای این نشست، به افغانستان اختصاص داده شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان