جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

آلرژی یا کرونا؟ علائم این دو را با هم اشتباه نگیرید!

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

شیوع کرونا ویروس جدید که تا کنون تعداد زیادی از آدم‌ها را در سراسر جهان مبتلا کرده‌، با شروع فصل بهار و در واقع زمان پدیدار شدن آلرژی یا حساسیت فصلی هم‌زمان شده‌است. بنابراین بسیاری از ما ممکن است علائمی را این روزها تجربه کنیم که برای‌مان نگران‌کننده هستند و ما را به هراس می‌اندازند که مبادا به ویروس جدید مبتلا شده باشیم.

اما چطور می‌توانیم بفهمیم که که این علائم ناشی از آلرژی هستند یا در اثر یک بیماری جدی ایجاد شده‌اند؟

داکتر مارتا فلدمسر، رئیس طب بیماری‌های عفونی در بیمارستان لنوکس هیل، می‌گوید: «آبریزش بینی به ندرت می‌تواند بخشی از بیماری کووید-۱۹ باشد. بنابراین اگر اطرافیان تان عطسه و آبریزش دارند، نباید خیلی نگران شوید.»

بنا به گفته‌های داکتر فلدمسر، تنها حدود ۵ درصد از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ آبریزش بینی را تجربه کرده‌اند.

فصل آلرژی معمولا زمانی آغاز می‌شود که گرده‌ از شکوفه‌های درختان و گیاهان در هوا فراوان می‌شود. علائم آلرژی بر خلاف کووید-۱۹، شامل عطسه، آبریزش بینی، خارش چشم و گاهی سرفه می‌شود. در مقابل کووید-۱۹، علائمی مثل آنفولانزا دارد از جمله تب، سرفه‌ی خشک، نفس تنگی، درد بدن و در برخی موارد سردرد.

یک نشانه بین آلرژی و کووید-۱۹ همپوشانی دارد: سرفه. فلدمسر توصیه می‌کند که مردم باید به سرفه‌های‌شان توجه داشته باشند.

او می‌گوید: «اگر کسی سرفه‌ی ملایم دارد، باید مراقب باشد که تب نکند. اگر بعد از سرفه، تب هم داشته باشید، وقت آن است که نگران شوید.»

به علاوه یکی از مهم‌ترین نشانه‌های کرونا ویروس جدید، تنگی نفس است. تنگی نفس در واقع شایع‌ترین نشانه‌ی کووید-۱۹ است که قبل از توسعه‌ی سینه بغل پدیدار می‌شود.

بنا به گفته‌ی فلدمسر غالب کسانی که در اثر ویروس جدید کرونا به شدت ناخوش می‌شوند، به یک بیماری زمینه‌ای مثل دیابت یا فشار خون بالا مبتلا بوده‌اند. بنابراین این گروه باید بیش از بقیه اقدامات پیشگیرانه را رعایت کنند.

آلرژی علائم مزمن دارد

دکتر دیوید ام. کالتر، داکترِ مرکز سلامتی سنت جان در سانتا مونیکا می‌گوید: «آلرژی‌ها، معمولا مزمن هستند و نشانه‌هایی دارند که چند هفته، چند ماه یا حتی چند سال ادامه می‌یابد. به علاوه این نشانه‌ها بسته به محیط زندگی‌تان متفاوت هستند و در مواجهه با گرد و خاک، گرده یا پرز حیوانات بدتر می‌شوند.»

نکته‌ی مهم دیگر این است که آلرژی نباید سبب تب یا درد بدن شود. سرفه هم معمولا از علائم آلرژی نیست مگر این‌که آبریزش بینی زیاد باشد.

خس خس سینه نیز از دیگر علائم آلرژی است.

در پایان …

فراموش نکنید که در حال حاضر، بهترین ایده همچنان رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گیری اجتماعی تا حد امکان است. به علاوه،‌ در صورتی که هر گونه علائمی را توسعه داده‌اید، بهتر این است که به دقت روند پیشرفت علائم را مد نظر داشته باشید و در صورت تجربه‌ی هر گونه نشانه‌ای متفاوت با آلرژی به مراجع ذی‌صلاح مراجعه کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان