جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

کشورهایی که هنوز رنگ کرونا را به خود ندیده‌اند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

بیماری کووید-۱۹ با سرعت زیاد کشورها را درنوریده و تا کنون ۲۰۰ کشور را تحت تاثیر قرار داده‌است. وبسایت Worldometer هر روز آمار مرتبط با این بیماری را به روز می‌کند. مطابق با آمار این وبسایت، تا به امروز، ۳۱ مارچ، ۸۰۱۱۱۷ نفر به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند. از این میان، ۳۸۷۷۱ تن جان‌شان را از دست داده‌اند و ۱۷۲۳۱۹ تن با موفقیت این بیماری را شکسته داده و بهبوده یافته‌اند.

با وجود سرعت بالایی که شیوع کووید-۱۹ داشته، هنوز کشورهایی وجود دارند، که پای ویروس کرونا به آنها باز نشده‌است.

کریای شمالی، که با چین و کریای جنوبی مرز دارد، در میان اولین کشورهایی بود که مرزهایش را بست و اقدامات لازم را برای پیشگیری از شیوع کرونا به کار بست. بنا به گزارش نیویورک تایمز، مقامات صحت پیونگ‌یانگ ادعا می‌کنند که هنوز هیچ مورد ابتلایی به کووید-۱۹ نداشته‌اند.

مطابق با جدیدترین داده‌ها، ترکمنستان نیز از جمله کشورهایی‌ ست که هنوز موارد ابتلا به کووید-۱۹ نداشته‌است. این کشور نیز از همان ابتدا اقدامات قاطعانه‌ای را برای پیشگیری از وقوع کرونا به کار بست، از پاکسازی و برگزاری کمپین‌های آگاهی‌دهی به مردم گرفته تا محدود کردن سفرها!

تاجیکستان کشور دیگری ست که هنوز عاری از کرونا ویروس مانده‌است. هرچند مقامات صحت این کشور همچنان به اعمال محدودیت‌ها و ممانعت از گردهمایی‌ها در سراسر این کشور ادامه می‌دهند.

ویروس کرونا از ورود به کشور سودان جنوبی نیز ناکام بوده‌است. به گزارش VOA قرار است ایالات متحده ۸ میلیون دالر برای پیشگیری از وقوع کووید-۱۹ به سودان جنوبی اهدا کند. پادشاهی لسوتو دیگر کشور آفریقایی بدون کرونا است؛ با این حال مقامات این کشور از روز شنبه ۲۸ مارچ تعطیلی عمومی اعلام کردند. به گزارش Africannews مالاوی، بوروندی، سیِرا لئون، گینه‌ی بیسائو و برخی جزایر این قاره هنوز مورد مبتلا به کووید-۱۹ نداشته‌اند.

مطابق با گزارش نشرشده در وبسایت نیوزویک چندین جزیره‌ی واقع در اقیانوس آرام جنوبی نیز هنوز به دور از کووید-۱۹ مانده‌اند، این جزایر عبارتند از: جزایر کوک، جزایر مارشال، پلائو، ساموآ، جزایر سلیمان،‌ تووالو و وانواتو. با این حال، بسیاری از این کشورها تعطیلی عمومی را  برای پیشگیری از وقوع بیماری وضع کرده‌اند.

در گزارش نیوزویک، کشور جنگ‌زده‌ی یمن نیز به عنوان یکی از کشورهای که تا کنون هیچ موردی از کووید-۱۹ را تایید نکرده‌، قید شده‌است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان