جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

چهارمین مرکز تشخیص کویید 19 در افغانستان افتتاح شد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزارت صحت عامه در هم‌کاری با وزارت زراعت، یک لابراتوار تشخیص ویروس کرونا را در کابل افتتاح کرد.

نصیراحمد درانی، وزیر زراعت امروز دوشنبه(11حمل) در یک نشست خبری مشترک با فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه گفت که یک لابراتوار با تمام تجهیزات و 18 پرسونل صحی در اختیار وزارت صحت قرار می‌گیرد که روزانه ظرفیت تشخیص 100 رویداد مشکوک به ویروس کرونا را دارد.

در عین حال، وزیر صحت عامه نیز گفت که امیدوار است ظرفیت تشخیص لابراتوارهای وزارت زراعت تا 300 نمونه در روز افزایش یابد. او گفت که رویدادهای مثبت ویروس کرونا در کشور در حال افزایش است و به همین منظور تلاش می‌شود تا ظرفیت تشخیص این ویروس نیز افزایش یابد.

coronavirus3

به گفته وی، تا یک هفته‌ آینده روزانه تا یک هزار نمونه‌ مشکوک به ویروس کرونا در کشور تشخیص خواهد شد و در یک ماه آینده نیز این رقم به دو هزار افزایش خواهد یافت.

فیروزالدین فیروز گفت که تا اکنون علاوه بر کابل، لابراتوارهای تشخیص ویروس کرونا در هرات با ظرفیت تشخیص 150 نمونه در روز و در ننگرهار با ظرفیت تشخیص 100 نمونه در روز فعال شده است.

وزیر صحت عامه همچنان گفت که تا اول ماه اپریل سال جاری میلادی، چین ده هزار کیت تشخیص کرونا را در اختیار افغانستان قرار می‌دهد که این کیت‌ها ظرفیت تشخیص 500 هزار نمونه‌ مشکوک به کرونا را دارد.

تاکنون به غیر از دو دیپلمات خارجی و چهار نظامی ناتو؛ 141 نفر در افغانستان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. افغانستان چهار رویداد فوتی نیز بر اثر ابتلا به ویروس کرونا دارد و هم‌چنان پنج نفر در ولایت‌های سمنگان، دایکندی، هرات و کاپیسا پس از ابتلا به این بیماری، بهبود یافته‌اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان