جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
4 بازدید

جبرئیل عضوی از پیکر هرات؛ آیا حکومت محلی برخورد دوگانه با شهروندان این ولایت دارد؟

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

چهار روز از محدودیت گشت و گذار در ولایت هرات می‌گذرد. در شهر هرات به عنوان کانون گسترش شیوع ویروس کرونا قیودات شدیدی وضع شده، اما باشندگان ناحیه سیزده این ولایت(منطقه جبرییل) نسبت به بی‌توجهی مقامات محلی اعتراض دارند.

“جبرئیل عضوی از پیکر هرات”

اخیراً کمپینی نیز در این راستا شکل‌ گرفته که تا اعتراض باشندگان این ناحیه را بیان کنند. چنانچه مهدی حلیمی، یکی باشندگان این منطقه به خبرنامه گفت: “هر چند در سطح شهر قیودات رفت و آمد خیلی شدید شده، اما تا همین امروز صبح مقامات محلی این ولایت به جبرئیل هیچ توجه‌ی نشان نداده بود. ولی مردم خودشان به ضد عفونی کردن سطح شهر می‌پرداختند.”

او افزود: “وقتی از دکانداران و کسبه‌کاران بپرسی که چطور هنوز دکان‌های شان باز است و ازدحام در بازارها جریان دارد؟ می‌گویند: اول این که کسی به آنان توجه ندارد و وقتی هم که پولیس به دکان می‌رود با گرفتن یک کیک یا خوردنی دیگر دوباره از دکان بیرون می‌شود و هیچ کس به دنبال پیگیری جدی در این شهر نبوده است.”

شهروندان این ناحیه با نشر پیام‌ها و هشتگ “جبرئیل عضوی از پیکر هرات است” در صفحات مجازی توانسته‌اند که توجه مقامات محلی را به جبرئیل جلب کنند. چنانچه حکیم تمنا، رئیس صحت عامه هرات به خبرنامه گفت: “هر چند قرنطین به معنی کامل در هرات وضع نشده و این فقط قیوداتی از گشت و گذار زیاد است، اما بیشتر از آن‌که اجبار باشد، به صورت اختیاری مردم باید به آن عمل کنند. متأسفانه ما گزارش‌های داریم که بعضی از تالارها در جبرئیل به صورت مخفیانه مراسم عروسی می‌گیرند. اگر مردم جبرئیل به این کار عمل نکنند باید پولیس به صورت جدی آن را پیگیری نماید.”

دیدار والی هرات از جبرئیل

یکی دیگر از کاربران فسبوک در صفحه خود نوشته است: “مردم غرب هرات خواستار این هستند که در این شرایط دشوار مقام محترم ولایت هرات و ادرات ذی‌ربط به ویژه ریاست صحت عامه این ولایت، آنان را به‌دور از چشم تبعیض و تعصب؛ به عنوان عضوی از پیکره هرات به حساب بیاورند و هر چه عاجل جهت ضدعفونی خیابان‌ها و اماکن عمومی غرب هرات، رسانیدن مواد غذایی و بهداشتی، مانند سایر نواحی این شهر اقدام نمایند.”

با این حال امروز صبح برخی از باشندگان جبرئیل به خبرنامه گفتند که والی این ولایت و تعدادی از مسئولین صحی از این ناحیه دیدن کرده‌اند.

جیلانی فرهاد، سخنگوی این ولایت نیز تاکید کرد که: “ما به گونه یکسان در راستای تطبیق تدابیر و عرضه خدمات به شهروندان و بدون تبعیض عمل می‌کنیم. شاید شهرک جبرئیل به دلیل این‌که کار و بار تجارتی بیشتر در آن جریان دارد، مورد توجه کاربران شبکه اجتماعی قرار گرفته باشد. اما در تمام شهر این قیودات اعمال می‌شود.”

این ناحیه نیز همانند دیگر ساحات هرات با قیمت مواد غذایی روبه‌افزایش روبه‌رو است. با این‌که هیچ واقعه مثبتی از جبرئیل به ثبت نرسیده، اما ریاست صحت عامه این ولایت می‌گوید، اگر خود مردم محل همکاری نکنند امکان این‌که فردا نخستین واقعه از این ناحیه ثبت شود وجود دارد.

در حالی‌که بخش زیادی از مهاجرینی که از ایران برمی‌گردند، به این ناحیه(جبرییل) و شهرک‌های حومه آن می‌روند، و این منطقه یکی از آسیب‌پذیرترین مناطق ولایت هرات از بابت گسترش ویروس کرونا است.

به گفته مقامات محلی هرات، نزدیک به 30 هزار خانواده مقداری مواد غذایی و ضدعفونی به کمک سازمان‌های خیریه و خیرین توزیع شده است. این‌همه در حالی صورت می‌گیرد که طی روزهای اخیر همچنان خطر گسترش هر بیشتر کرونا در این ولایت وجود دارد.

روز گذشته 11 واقعه مثبت ابتلا به کرونا ویروس در این ولایت به ثبت رسیده.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان