ویروس کرونا؛ رژیم کاری ادارات دولتی تغییر کرد

توسطروایت زنده

فروردین ۳, ۱۳۹۹ به روز رسانی : اسفند ۱۱, ۱۴۰۲

کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی اعلام کرده است که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، رژیم کاری ادارات دولتی تغییر کرده است.

کمیسیون مستقل اصلاحات اداری امروز یک‌شنبه(3حمل) با نشر یک اعلامیه گفته است که به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و رعایت بیش‌تر تدابیر مراقبتی برای کارمندان دولتی و شهروندان مراجعه‌کننده به اداره‌های خدمات ملکی، طرزالعملی را وضع کرده که بر بنیاد آن، ساعات کاری در اداره‌های دولتی سه ساعت کاهش می‌یابد.

کمیسیون اصلاحات اداری افزوده است که این طرزالعمل به پیشنهاد این کمیسیون و منظوری کابینه وضع شده و از امروز(3 حمل) در تمام وزارت‌ها و اداره‌های دولتی مرکز و ولایت ها به استثنای وزارت صحت عامه، به اجرا گذاشته می شود.

afghanistan2

بر اساس این طرزالعمل، ساعات کاری برای فعالیت‌های پلانی از 8 صبح آغاز، و تا 1 بعد از ظهر بدون وقفه پایان می‌یابد و وزارت‌ها و ادارات مکلف شده کارمندان بخشی از فعالیت‌های خود را که ضروری می‌باشد، به دو نوبت کاری از 8 الی 1 بعد از ظهر و همچنان از 1 الی 4 عصر تنظیم کنند.

در این طرزالعمل تاکید شده که حضور کارمندان فعالیت‌های ضروری که دارای صلاحیت امضا اند، در اداره حتمی است و نیز ادارات مکلف‌اند به منظور جلوگیری از تراکم در محیط کاری، فاصله مناسب کاری میان کارکنان را در یک اتاق کاری تا یک متر تنظیم کنند و از برگزاری جلسات غیرعاجل اجتناب ورزند.

به گفته کمیسیون اصلاحات اداری، همچنان کارمندان مکلف شده حین خروج از دفترهای کاری فاصله مناسب یک‌متری را رعایت و از تجمع در یک محل، خودداری کنند.

بر اساس این طرزالعمل، کارمندان رده‌های سنی ۵۸ تا ۶۵، کارمندان زن که باردار اند و نیز زنانی که کودکان‌شان در کودکستان‌های دولتی است، به مدت یک ماه رخصت اند و در صورتی که نیاز به فعالیت‌شان باشد، می‌توانند از خانه کار کنند.

این کمیسیون خاطرنشان کرده، در شهرهایی که به تشخیص وزارت صحت عامه  ویروس کرونا شیوع یافته است، وزارت‌ها و ادارات دولتی مکلف‌اند، کارمندانی را که حضور آنان در اداره ضروری نباشد، تا یک ماه رخصت کنند.

این در حالی است که شمار واقعات مثبت ویروس کرونا در افغانستان افزایش یافته و آمار مثبت آن تاکنون به 34 مورد رسیده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *