کمیسیون حقوق بشر: خبرنگاران با خشونت مخالفان حکومت، مقام‌های دولتی و زورسالاران روبه‌رو اند

توسطروایت زنده

اسفند ۲۷, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۱, ۱۴۰۲

کمیسیون مستقل حقوق بشر می گوید، خبرنگاران و رسانه‌های کشور برای انجام وظیفه اطلاع‌رسانی، به طور مشخص هم‌چنان از سوی مخالفان حکومت، مقام‌های دولتی و زورسالاران با خشونت روبه‌‌رو اند.

کمیسیون حقوق بشر امروز سه‌شنبه(27حوت) با نشر یک اعلامیه به مناسبت روز ملی خبرنگاران گفته است که حق دسترسی به اطلاعات، از حقوق اساسی افراد است و خبرنگاران در عرصه اطلاع‌رسانی در شمار فعالان عرصه حقوق بشری‌اند.

AIHRC

در اعلامیه این کمیسیون آمده است که خبرنگاران در کشورهای در حال بحران، از جمله در افغانستان، برای تأمین حق دسترسی به اطلاعات و به‌‌ویژه تهیه گزارش از وضعیت‌ حقوق بشری و نقض گسترده آن، همواره با چالش روبه‌‌رو اند.

کمیسیون حقوق بشر با استناد به یافته‌های کمیته مصونیت خبرنگاران گفته است که خشونت علیه خبرنگاران چالشی عمده برای جامعه خبرنگاری است و بی‌ثباتی سیاسی، ناامنی گسترده، فساد و نبود اراده سیاسی به منظور رفع چالش‌های موجود بر سر راه فعالان رسانه‌ای، از عوامل مهم استمرار خشونت با آن‌ها است.

این کمیسیون در ادامه خاطرنشان کرده که رسانه رکن چهارم دموکراسی است؛ ‌بنابراین برای بهبود وضعیت حقوق بشری افراد، نهادینه کردن ارزش‌های دموکراتیک و پیروزی بر چالش‌های موجود، باید خبرنگاران و رسانه‌های آزاد و مستقل از مصونیت قانونی و شغلی برخوردار باشند و مورد حمایت قرار گیرند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *