جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

عواید 12.3 میلیارد افغانی وزارت ترانسپورت در سال مالی 1398

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

مسوولان در وزارت ترانسپورت می گویند که در سال 1398، 12.3 میلیارد افغانی از ارایه خدمات ترانسپورتی عواید جمع آوری کرده اند.

محمد یما شمس، سرپرست وزارت ترانسپورت امروز پنج‌شنبه(22حوت) در نشست خبری پاسخ‌دهی دولت به ملت گفت که در سال مالی ۱۳۹۸، به طور مجموعی مبلغ ۲۹.۴ میلیارد افغانی بودجه داشته که مبلغ ۲۸ میلیارد افغانی، معادل ۹۵ درصد کل این بودجه در تطبیق پروژه های انکشافی به مصرف رسیده است.

او افزود، وزارت ترانسپورت در سال مالی ۱۳۹۸ قادر به جمع آوری ۱۲.۳ میلیارد افغانی عواید از درک ارایه خدمات ترانسپورتی گردیده که از مجموع این عواید، ۷.۲ میلیارد افغانی آن از طریق اداره هوانوردی ملکی، ۲.۵ میلیارد افغانی از طریق اداره خط آهن، ۲.۱ میلیارد افغانی از طریق اداره ترانسپورت جاده، ۴۸۸ میلیون افغانی از طریق اداره ترافیک و ۶۵ میلیون افغانی از طریق اداره ملی سرک ها، جمع آوری شده است.

afghanistan1

شمس خاطرنشان کرد، وزارت ترانسپورت در سال مالی ۱۳۹۸ به طول ۴۷۸ کیلومتر جاده را قیر و ۱۴۶ کیلومتر دیگر جغل‌اندازی کرده که در نتیجه آن، افزون بر توسعه شبکه جاده به منظور رسیدن به اهداف بزرگ اقتصادی و استراتژیک، در حدود ۲۴۶ قریه و ولسوالی نیز با هم وصل شده است.

از سویی هم محمد قاسم وفایی زاده، رییس اداره هوانوردی ملکی در این نشست گفت، برای معیاری سازی فرودگاه های کشور، مصونیت مسافرین و کارگو، کنترول ترافیک فضایی و تامین مصونیت هوایی در محدوده فضایی کشور، 15 پروژه انکشافی را در سال 1398روی دست گرفته است.

وفایی زاده افزود، ایجاد مسیر جدید غرب ـ شرق، روی تقویت ظرفیت فضای افغانستان برای پروازهای عبوری نقش اساسی داشته و فاصله پروازها میان شرق و غرب آسیا را کوتاه ساخته است.

رییس اداره هوانوردی ملکی خاطرنشان کرد که با توجه به مسدود بودن فضای پاکستان به روی پروازهای عبوری، مبلغ 2.5 میلیارد افغانی از این بابت طی 144 روز، به عواید این اداره خسارت وارد شده، اما با این وجود، اداره هوانوردی در سال مالی 1398 بیش از 7.2 میلیارد افغانی عواید جمع‌آوری کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان