جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

اشرف غنی فرمان آزادی 5 هزار زندانی طالب را صادر کرد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

سخنگوی ریاست جمهوری می گوید که محمد اشرف غنی فرمان آزادی 1 هزار و 500 زندانی طالب را قبل از آغاز گفتگوهای بین الافغانی و 3 هزار و 500 تن دیگر را در جریان مذاکرات و به شرط کاهش چشم گیر خشونت ها صادر کرده است.

صدیق صدیقی شب گذشته(سه‌شنبه، 20حوت) با نشر فرمان چهار ماده ای آزادی زندانیان طالبان در توییترش نوشته است که این فرمان به مناسبت آغاز و انجام مذاكرات صلح بين دولت افغانستان و گروه طالبان صادر شده است.

در ماده اول این فرمان آمده است، زندانیانی که با استفاده از اين فرمان رها مي شوند، مكلف به ارايه تعهد كتبي مبني بر عدم برگشت صفوف جنگ بوده و رهايي آنان بعد از تكميل روند بايومتريك صورت مي گيرد.

ghani with taliban

در ماده دوم فرمان رییس جمهور غنی گفته شده است: “عفو مجازات و رهایی تعداد 1500(یک‌هزار و پنچصد) تن محبوس مربوط به گروه طالبان به نشانه حسن نیت از محبس و توقیف خانه پروان سر از تاریخ 24 حوت سال روان آغاز می گردد. در هر روز 100 تن از محبوسین مربوط به گروه طالبان با در نظرداشت سن، وضعیت صحی و مدت حبس باقی‌مانده رها گردند.”

بر اساس ماده سوم این فرمان، بعد از آغاز و در جریان مذاکرات طالبان و دولت افغانستان، در هر دو هفته به تعداد 500 تن از زندانیان طالبان که مجموع آنان به 3 هزار و 500 تن می رسد، مشروط بر کاهش چشم گیر خشونت ها آزاد می شوند.

غنی در ماده چهارم این فرمان تطبیق آن را به دفتر شورای امنیت ملی سپرده است.

این در حالی است که بر اساس توافقنامه امضا شده میان نمایندگان طالبان و امریکا در دوحه قطر، به تاریخ 10 حوت، حکومت افغانستان 5 هزار زندانی طالب را در بدل یک هزار اسیر دولت در نزد طالبان آزاد می کند.

سخنگوی گروه طالبان روز گذشته گفته بود که فهرست زندانیان این گروه که باید ازاد شود را به امریکا سپرده است.

پیش از این رییس جمهور غنی با ازادی زندانیان طالب مخالف بود و بارها تاکید کرده بود که حکومت هیچ تعهدی برای ازادی این زندانیان ندارد.

ازادی زندانیان طالب با نگرانی های میان شهروندان و کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان نیز همراه شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان