جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

روز ملی نهال‌شانی؛ دو میلیون نهال از سوی وزارت زراعت غرس می‌شود

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

هم‌زمان با فرا رسیدن 20 حوت، روز ملی نهال شانی، وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، اداره‌ ملی حفاظت از محیط‌ ‌‌‌‌‌زیست و شهرداری کابل، از راه‌اندازی کمپین ملی نهال‌شانی خبر می دهند.

بر اساس حکم رییس جمهور، بیستم حوت، روز ملی نهال‌شانی نام‌گذاری شده و امسال کمپین ملی نهال‌شانی در این روز، تحت شعار «هر افغان، یک روز، یک نهال» آغاز شده است.

وزارت زراعت گزارش داده که نصیراحمد درانی، وزیر این وزارت، امروز سه‌شنبه(20حوت) در مراسم آغاز کمپاین نهال‌شانی، گفته که امسال نزدیک به دو میلیون نهال از سوی این وزارت تهیه شده که به منظور سرسبزی به صورت رایگان در دسترس شهروندان قرار داده شده است.

tree

در عین حال، احمدذکی سرفراز، شهردار کابل گفته است که تصاویر فضایی نشان می‌دهد که کابل، در مقایسه با دیگر شهرهای مهم جهان، دارای کم‌ترین پوشش سبز است.

به گفته وی، در سال گذشته، 27 پارک در شهر کابل به منظور گسترش فضای سبز؛ بازسازی، نهال‌شانی و طراحی شده است

قابل یادآوری است که در مراسم نهال‌شانی، تیم اکسیجن متشکل از نزدیک به ۶۰ جوان فعال در عرصه‌ حفاظت از محیط ‌‌زیست، با نمایش‌های نمادین و سر دادن شعار «نهال غرس کن، گر نفس‌خواهی»، بر حفظ و مراقبت از نهال‌ها و جنگل‌ها تاکید کردند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان