جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

اعلامیه مشترک امریکا و اروپا؛ امارت اسلامی طالبان را به رسمیت نمی‌شناسیم!

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

نمایندگان اتحادیه اروپا و امریکا با نشر یک اعلامیه مشترک 14 ماده ای تاکید کرده اند که امارت اسلامی طالبان را به رسمیت نمی شناسند.

در این اعلامیه که امروز سه‌شنبه(20حوت) از سوی وزارت خارجه امریکا و اتحادیه اروپا منتشر شده، تاکید گردیده که پس از این جامعه بین‌المللی نیز تاسیس دوباره امارت اسلامی را مورد حمایت و تایید قرار نمی دهد.

در این اعلامیه از طالبان خواسته شده که قدم‌های مشخصی را برای اطمینان از استفاده نشدن از قلمرو افغانستان توسط القاعده، داعش یا سایر گروه‌های تروریستی بین‌المللی برای تهدید یا حمله به کشورهای دیگر بردارد.

us and eu

امریکا و اتحادیه اروپا برای کار در جهت دست‌یابی به یک توافق‌نامه صلح جامع و پایدار، که به پایان جنگ، ثبات منطقه‌ای و امنیت جهانی کمک کند، ابراز آماد‌گی کرده‌اند.

اتحادیه اروپا و امریکا تاکید کرده‌اند که باید زنان در مذاکرات صلح به صورت معنادار حضور داشته و شرکت کنند. در عین حال روی آتش‌بس، حفظ دست‌آوردهای سال‌های گذشته، پایان جنگ و تعهد برای حمایت سیاسی و اقتصادی از دولت افغانستان، تأکید شده است.

اعضای اتحادیه اروپا و امریکا هم‌چنان تعهد کرده‌اند که از نیروهای امنیتی افغانستان حمایت می‌کنند.

این در حالی است که چندی قبل امریکا و روسیه نیز با نشر یک اعلامیه مشترک، گفته بودند که جامعه جهانی بازسازی مجدد امارت اسلامی طالبان را به رسمیت نمی‌شناسد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان